فروش شرکت های دانش بنیان تا پایان سال به ۳۰ هزار میلیارد تومان می رسد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، سورنا ستاری امروز در مراسم افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکامپ با اشاره به وضعیت توسعه علم و فناوری ایران و جایگزینی اقتصاد دانش بنیان به جای اقتصاد نفت گفت: بر اساس گزارشی که از سوی سازمان آنکتاد در رابطه با وضعیت توسعه علم و فناوری ایران در سه دهه از سال ۱۹۹۰ تاکنون منتشر شده است حوزه فناوری ایران در سه بخش توسعه علمی، توسعه پژوهشی و توسعه نوآوری رشد داشته است.

وی گفت: بر مبنای این گزارش مشخص شده است که ۲۷۰۰ شرکت دانش بنیان با سرمایه گذاری ۶.۶ میلیارد دلار در کشور فعال هستند.

ستاری با تاکید بر جهت گیری مراکز پژوهشی و دانشگاه ها به سمت ایجاد فضای کسب و کارهای نوین خاطرنشان کرد: هم اکنون فروش سالیانه شرکت های دانش بنیان ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود که امیدواریم تا پایان سال این رقم به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت های استارت آپ در کشور گفت: موفقیت این شرکت ها به سرعت در حال شکل گیری است به نحوی که برخی از این شرکت ها بالای ۳  تا ۵ هزار میلیارد تومان درآمد دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به مزایای حمایت از قانون شرکت های دانش بنیان برای ارتقا فضای کسب و کار در کشور گفت: هم اکنون بیش از ۶۰ خدمت در این قانون  به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود که این خدمات از معافیت گمرکی تا تسهیلات سربازی و صادرات گسترده است. ما امیدواریم با این خدمات بتوانیم محیط کسب و کار را برای این بخش تسهیل کنیم.

ستاری با تاکید بر اینکه شاهد فعالیت هزاران استارت آپ در این محیط هستیم گفت: امیدواریم تا پایان امسال تعداد شرکت های دانش بنیان به بیش از سه هزار شرکت برسد.

مهر

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false