عکس/ تجهیزات آتش نشان های هوایی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش گروه وب گردی جامعه خبر، در تجهیزات هوایی در زمینه اطفاء حریق، از هواپیما و بالگرد استفاده می‌شود. در ادامه برخی از هواپیماها و بالگردهای قدرتمند در زمینه اطفای حریق را در زیر نشان می دهیم.

 

هواپیمای بریف بی-۲۰۰

  
این هواپیما از سال ۲۰۰۳ در روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملیات‌های موفقیت‌آمیز بی‌شماری در جنگل‌های روسیه به ثبت رسانده است. ظرفیت این هواپیما ۱۲ تن مواد خاموش‌کننده است و قابلیت فرود و پرواز از سطح آب را دارد. 

 بالگرد سیکورسکی s-۷۰ 

این بالگرد دارای حداقل اوج‌گیری است و در خانواده بالگردهای نظامی قرار می‌گیرد و در دو مدل نظامی و غیرنظامی استفاده می‌شود. بالگرد سیکورسکی به خوبی توانایی اطفاء حریق گسترده را با توجه به قابلیت پرواز در ارتفاع کم دارد و می‌تواند حدود ۹ هزار لیتر مواد خاموش‌کننده با خود حمل کند. 

هواپیمای شین‌مایوا 

این هواپیما علاوه بر اطفاء حریق برای عملیات‌های نجات هوایی و دریایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهمترین قابلیت این هواپیما قابلیت فرود، پرواز در سطح آب و پر کردن مخازن آبی خود است. 

هواپیمای DC-۱۰ Air Tanker 

این هواپیما صرفا برای اطفاء حریق طراحی شده و از سال ۲۰۰۶ در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هواپیما مناسب‌ترین گزینه برای مناطق روستایی و جنگلی محسوب می‌شود و ظرفیت ۴۵ هزار لیتر مواد خاموش‌کننده را دارد. 

 بالگرد میل-۲۶ 

 این بالگرد روسی توسط چین برای اطفاء حریق‌های گسترده و حمل و نقل تجهیزات اطفاء حریق استفاده می‌شود. گرچه این بالگرد مستقیما برای اطفاء حریق استفاده نمی‌شود اما نقش بسیار ویژه‌ای در موفقیت آتش‌نشانان چینی ایفا کرده است. 

 

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false