عبور کابل های برق فشار قوی مهمترین معضل صالح آباد شرقی ری - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، شهرستان ری از نظر تقسیمات کشوری دارای پنج بخش است. بخش مرکزی شهرستان ری که در سال ۱۳۱۶ ایجاد شده، دارای دو دهستان و ۱۲ روستا است؛ از شمال به بزرگراه آزادگان، از جنوب به تقاطع ایران ترانسفو در جاده قدیم قم، از غرب به اتوبان صالح آباد و از شرق به بزرگراه امام رضا(ع) منتهی می شود.

آلودگی شدید محیط زیست منطقه به دلیل استقرار صنایع سنگین آلاینده بزرگ کشور از جمله کارخانه سیان تهران، کارخانه ذوب فلزات فجر و چندین مجتمع صنعتی و دیگر عوامل تشدید کننده آلودگی محیط زیست هستند. وجود واحدهای آلاینده کوچک و سوزاندن ضایعات در حومه روستاها برآلایندگی می افزاید.

خروج فاضلاب صنعتی آلوده به سرب کارخانه ذوب فلزات و ورود به کانال انتقال آب کشاورزی و عبور سالانه ۸۵۰ میلیون متر مکعب فاضلاب و آبهای سطحی تهران باعث ایجاد فرسایش در منابع خاک و آلودگی آبها و سفره های زیرزمینی می شود.

روستاهای شهرری علیرغم قدمت تاریخی زیادی که دارند با معضلات جدی مواجه هستند که روند رسیدگی به مشکلات مردم این مناطق به کندی پیش می رود. از این رو به این روستاها رفته و با مردم این منطقه گفتگو کرده ایم که تعدادی از مشکلات مهم آنها به شرح زیر است.

روستای صالح آباد شرقی

وجود دکل های انتقال برق فشار قوی مهمترین معظل این روستا است. ساکنان این روستا به خبرنگار گفتند: کابل های برق فشار قوی از بالای منازل عبور کرده است که مشکلات جدی در زمینه سلامت مردم ایجاد کرده است.

یکی از ساکنان کوچه قسمت خانی گفت: درب های منازل آهنی هستند، ما جرأت نداریم به درب دست بزنیم زیرا دارای برق است.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین نفر در این روستا بخاطر نوسانات برق دچار برق گرفتگی شده اند، ادامه داد: بارها به اداره برق و ادارات مربوطه مراجعه کرده ایم ولی هیچ نتیجه ای نداشته است.

بر اساس این گزارش روستای صالح آباد شرقی در جوار مرکز پسماند شهرداری تهران قرار دارد و با وجود اینکه مبلغ ۲میلیارد تومان هزینه برای جابجایی دکل‌های برق تخصیص داده شده است، مدیریت مرکز پسماند مخالف این امر بوده و از جابجایی دکل‌ها ممانعت می کند.

مشکلات زیست محیطی از دیگر مشکلات این روستا است و ساکنان نسبت به روباز بودن کانال نهر بهشتی و فاضلاب شهری اعتراض داشتند.

همچنین اهالی این روستا اظهار داشتند: این محله فاقد سوله ورزشی است؛ خانه بهداشت محدود و دارای بافت فرسوده است؛ بخاطر نبود دبیرستان، دانش آموزان باید به روستای دیگری بروند و به همین دلیل بیشتر آنها ترک تحصیل کرده اند؛ تردد تریلرهای سنگین مجتمع آهن مکان باعث ایجاد ترافیک در خیابان شهید کلهر می شود.

یکی دیگر از مشکلات این محله، تردد شبانه تریلر حمل زباله و تخریب آسفالت معابر است؛ ساکنان گفتند: تریلرهای حمل زباله برای تخلیه در محل دفن زباله شبانه در تردد هستند که علاوه بر سلب آرامش، باعث ایجاد ترافیک و تخریب آسفالت شده اند.

 

منبع: آفتاب ری

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false