صحرای سینا به منطقه تجاری و صنعتی آزاد تبدیل می شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، نیروهای مسلح مصری بنا دارند تا دیوار حائلی را در منطقه ای که فرودگاه العریش، منطقه صنعتی قدیمی  و روستاهای السلام و الحباین در آن واقع شده احداث کنند. این مناطق کاملا خالی از سکنه شده است.

برای آماده سازی این منطقه ساکنان این بخش از خاک سینا خارج شده اند و تمام تأسیسات و زمین های کشاورزی این منطقه تخریب و فرودگاه العریش هم تخلیه شده است.

اخیرا «جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ به همراه «جیسون گرینبلات» فرستاده ویژه ترامپ در خاورمیانه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر دیدار کرده بودند و به گفته منابع آگاه گرینبلات و کوشنر در این سفر با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم دیدار کرده و مذاکراتی انجام داند.

بر اساس این خبر یکی از اصلاحات اعمال شده در طرح موسوم به توافق قرن، این است که به جای تبادل اراضی و دادن بخشی از اراضی مصر به فلسطینی ها، صحرای سینا به منطقه تجاری و صنعتی آزاد تبدیل شود تا در خدمت نوار غزه باشد و دولت فلسطین در محدوده مرزهای نوار غزه و اراضی کرانه باختری که به شهرک های اسرائیلی تبدیل نشده و برخی شهرک های قدس، تشکیل شود.

گزارش ها از آغاز کار نیروهای مسلح مصری برای ایجاد منطقه حائل در سینا در حالی منتشر شده که سازمان اطلاعات مصر از رهبران حماس و فتح دعوت کرده تا به قاهره سفر کنند و درباره آشتی فلسطینی و تلاش های بین المللی برای بهبود اوضاع نوار غزه مذاکره کنند.

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false