رسوب چشمگیر کالا در گمرکات به علت بی برنامگی سازمان های ذی ربط - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، علی معقولی مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک در خصوص علت انباشت واردات در مبادی ورودی کشور گفت: در حال حاضر علاوه بر گمرک ۲۷ سازمان دیگر در فرآیند انجام تشریفات گمرکی دخالت دارند و گمرک بدون صدور مجوز این سازمان ها وفق مقررات اجازه ترخیص کالا را ندارد.

وی افزود: در چهارماهه ابتدایی سالجاری بیش از ۱۱.۵ میلیون تن انواع کالا به ارزش ۱۵ میلیارد دلار وارد کشور شده است.

معقولی ادامه داد: در حیطه کار گمرک می‌توانیم بگوییم که از ابتدای امسال دو موضوع را با توجه به مسائلی که به وجود آمده برای تسهیل کار تولیدکنندگان بخشنامه کردیم. یکی از موارد بحث این بود که واحدهای تولیدی بتوانند کالاهای خود را به صورت نسیه ترخیص کنند؛ در واقع ما بخشی از کالاها را نگه می‌داریم و بخش عمده کالا بدون پرداخت هر گونه حقوق گمرکی ترخیص می‌شود و پس از آنکه این کالاها به چرخه تولید رفت، از محل گردش مالی ایجاد شده از آن تولیدکننده بتواند هم حقوق گمرکی را بدهد و هم مابقی کالای خود را ترخیص کند.

به گفته معقولی مورد دوم موضوع ضمانت‌نامه برای واحدهای تولیدی و موارد مشابه آن بود که این ضمانت‌نامه‌ها یکساله شد و حتی واحدهایی که نمی‌خواهند درصدی باشند، بتوانند کالای خود را وارد کنند و در ازای آن ضمانت‌نامه بانکی بدهند که کمک شایانی به آنهاست.

گفتنی است؛ پیش از این محمد عیدیان،قائم مقام دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران از رسوب چشمگیر کالا در گمرکات تهران به دلیل تصمیمات آنی خبر داده بود.

اخبار روز را در جامعه خبر بخوانید./ 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false