رده بندی کشورها از نظر رفاه اجتماعی و قدرتمندی اعلام شد/ایران ۱۳ جهان - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، براساس رده بندی اعلام شده در مجله خبری تحلیلی «یو اس نیوز اند ورلد ریپورت» بهترین کشور در جهان از نظر رفاه سوئیس انتخاب شد و جایگاه ایران در رده سیزدهمین کشور قدرتمند جهان قرار گرفته است.

در این لیست کشورهای قدرتمند جهان بر اساس اقتصاد، سیاست و توان نظامی آنها رده بندی شده است که بر اساس این رتبه بندی ایران در جایگاهی بالاتر از اغلب کشورهای اروپایی و آسیایی قرار گرفته است.

بر اساس این رتبه بندی لیست ۲۵ کشور قدرتمند جهان آمده است و به ترتیب کشورهای آمریکا، روسیه، چین، آلمان و انگلیس در رتبه های اول تا پنجم هستند. ایران در رتبه ۱۳ قرار دارد و کشورهای ترکیه، هند، استرالیا، سوئیس، ایتالیا، سوئد، قطر، هلند، پاکستان، اسپانیا، سنگاپور و مصر نیز به ترتیب در رتبه های ۱۴ تا ۲۵ این لیست قرار دارند.

از نظر برترین ارتش های جهان ایران در رده ۲۰ قرار دارد. ایالات متحده، روسیه، چین، هند، فرانسه، انگلستان ، ژاپن، ترکیه، آلمان و ایتالیا ۱۰ کشور اول از نظر ارتش های قوی هستند.

همچنین در این پژوهش کشور «سوئیس» عنوان بهترین کشور جهان در سال ۲۰۱۷ را از آن خود کرد. این کشور در سال گذشته میلادی بالاترین تولید ناخالص داخلی را در میان کشورهای جهان داشته است. ارتقای کیفیت آموزش، دموکراسی و اشتغال از مهم‌ترین علل انتخاب این کشور به عنوان بهترین کشور جهان است.

این کشور‌ها بر اساس اولویت‌هایی همچون صلح، رفاه، اقتصاد، نفوذ فرهنگی، میراث فرهنگی، قدرت و کیفیت زندگی انتخاب شده‌اند. به ترتیب عبارتند از سوئیس، کانادا، آلمان ، انگلستان، ژاپن، سوئد، استرالیا، آمریکا، فرانسه و هلند ۱۰ کشور از نظر رفاه هستند.

آلمان که تا پیش از این در صدر بود، به علت افزایش ترس عمومی از تعداد مهاجران و همین‌طور حملات تروریستی به جایگاه چهارم سقوط کرد. کشورهای کانادا و انگلیس در رتبه‌های دوم و سوم بهترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۷ قرار گرفتند. ژاپن نیز رتبه پنجم این فهرست را از آن خود کرد.

آمریکا با سه رتبه کاهش در جایگاه هفتم قرار دارد و بهترین کشور برای بازنشستگان معرفی شده است. بر اساس این گزارش، سوئد بهترین کشور برای زنان، دانمارک و نروژ بهترین کشور‌ها برای کودکان هستند.

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false