دلالان نوسانات بازار مسکن را به دست می گیرند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، اگرچه میزان معاملات در بخش مسکن طی چهارسال اخیرهمچنان بدون تغییرمانده است اما بر اساس آخرین گزارشات اعلام شده از بانک مرکزی قیمت مسکن با رشد ۷.۷ درصدی در بازار مواجه شده است.

کارشناسان حوزه مسکن این امر را به علت توقف ساخت و ساز در بخش خصوصی، اشکالات موجود در زمینه واگذاری زمین و ساخت مسکن دولتی، در کنار افزایش تقاضا می دانند. 

افزایش قیمت در روزهای اخیربه علت افزایش تقاضای سالانه نرخ مسکن اتفاق افتاده است. دلالان عامل اصلی نوسانات قیمت مسکن هستند، با وجود سیاست غیر راهبری و عدم نظارت صحیح دولت، برخی گروه ها از جمله دلالان نقش تعیین کننده در نوسانات بازار را به دست گرفته اند.

کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن به علت اقساط سنگین و کاهش درآمد خانوارها تاثیر چندانی بر رونق صنعت ساخت و ساز و بازار مسکن نداشته است. زیرا کاهش نرخ زمانی در رشد قیمت ها تاثیر خواهد داشت که دریافت این تسهیلات با استقبال گسترده ای در بازار روبرو شود.

کارشناسان رکود بازار مسکن را همچنان نگران کننده می دانند. به علاوه رکود این بازار موجب فشار سنگینی بر مستاجرین شده است. اگرچه اغلب کارشناسان تابستان پیش رو را زمان رونق بازار مسکن عنوان می کنند اما همچنان ریسک خرید مسکن را در کشور بالا می دانند.

جدیدترین اخبار روز را با ما دنبال کنید.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false