خبر خوش برای کارگران/ نرخ مصوب پایه حقوق در سال آینده اعلام شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، احمد مشیریان اظهار کرد: دولت هر سال دستمزد را عددی بیشتر از نرخ تورم تصویب کرده اما مجلس پیشنهاد کرده برای گروه‌هایی با دریافتی کمتر حداقل مزد ۱۵ تا ۱۸ درصد افزایش یابد و امکان دارد این مساله روی دستمزد سال ۱۳۹۷ کارگران تاثیر بگذارد.

بر اساس این خبر، معون روابط کار وزارت تعاون گفت: از حالا نمی‌توانم رقم دستمزد را پیش بینی کنم چون نظر دیگر شرکای اجتماعی هم مهم است اما همه ساله دستمزد طبق نرخ تورم و سبد معیشت خانوار تعیین می‌گردد.  رقم خط معیشت دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است و مجلس در تلاش است تا حداقل دستمزدها برای سال آینده با نرخ بیشتری افزایش یابد.

مشیریان در پاسخ به اینکه آیا بن خواربار کارگران امسال افزایش می‌یابد یا خیر تاکید کرد: رقم بن خواربار تغییری نمی‌کند و جزو مزایای جانبی مزد محسوب می شود و معتقدم هرچه بتوانیم پایه حقوق کارگران را بالا ببریم بهتر است و در آینده آنها تاثیر دارد.

به گزارش جامعه خبر، معاون وزیر تعاون در پایان درمورد تشکیل جلسه تعیین مزد کارگران گفت: در سال جاری کارگروه تخصصی دستمزد را در شورای عالی کار تشکیل دادیم و این کارگروه هفتگی یا هر دو هفته یکبار جلسه دارد و نظرات گروه‌های کارگری و کارفرمایی را دریافت نموده و به شورای عالی کار ارائه می‌نماید که مجموع نظرات در جلسه ۲۹ بهمن‌ ارائه می شود.

جام نیوز

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false