تمدید تحریم ها علیه ایران به وضوح خلاف تعهدات برجامی آمریکاست - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در نشست مجمع عمومی این سازمان برای بررسی گزارش سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی به مجمع گفت: در شرایطی که آژانس و همه اعضای برجام تایید کرده اند ایران به طور کامل تعهدات برجامی خود را انجام داده است، دیگر اعضای برجام موظف اند به تعهدات خود به طور واقعی عمل کنند و از هر گونه اقدام مغایر با نص، روح و نیت برجام اجتناب نمایند.

وی افزود:  اقدام اخیر آمریکا در تمدید تحریم ها علیه ایران به وضوح بر خلاف تعهدات برجامی آن کشور است و تاکید می کنیم دولت آمریکا نگرانی هایی که در نتیجه اقدام مذکور ایجاد شده است را سریعا حل و فصل نماید. 

نماینده دائم کشورمان همچنین گفت: ایران به برجام به عنوان یک سند چندجانبه کاملا متعهد بوده و باقی خواهد ماند. در عین حال، تضمین ماندگاری برجام مستلزم اجرای کامل و به موقع همه تعهدات برجامی توسط تمامی طرف های آن است و نه فقط ایران؛ این به نفع جامعه بین المللی و همه اعضای برجام است.

خوشرو با اشاره به وظایف اساسنامه ای آژانس گفت وظیفه اصلی آژانس کمک به کشورها برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است و خواستار افزایش فعالیت های آژانس در این زمینه متناسب با انتظارات کشورها شد.

وی گفت جمهوری اسلامی ایران مصصم است به فعالیت های هسته ای خود در زمینه تحقیق و توسعه و تولید انرژی هسته ای از جمله توسعه چرخه سوخت کامل هسته ای برای اهداف صلح آمیز ادامه دهد.
 
در این نشست، آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز گزارشی از فعالیت های یک سال اخیر این نهاد ارائه کرد.

مهر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false