ترکیه به حاکمیت سوریه احترام بگذارد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت خواست که ترکیه را به عمل به قطعنامه‌های این شورا در زمینه مبارزه با تروریسم و احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ملزم کند.

وزارت خارجه سوریه در دو نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان اعلام کرد که نیروهای ارتش ترکیه طی روزهای گذشته وارد خاک سوریه شده و برخی از روستاهای آن از جمله الغوز و ابوالزندین در غرب شهر الباب واقع در شمال حلب را با هدف پیشروی به سمت این شهر اشغال کرده‌اند.

در این دو نامه همچنین آمده است که تجاوزهای ترکیه در ادامه تجاوز این کشور که از بیش از پنج سال قبل از طریق ارائه انواع کمک‌های نظامی و مالی و لجستیکی به گرو‌ه‌های تروریستی، تسهیل ورود تروریست‌های بیگانه به خاک سوریه، تاسیس پادگان برای آموزش تروریست‌ها و درمان آن‌ها ادامه دارد، صورت گرفته است.

وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت خواست که به مسئولیت‌های خود در زمینه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و جلوگیری از تجاوزهای ترکیه علیه ملت سوریه عمل کند و ترکیه را به عمل به قطعنامه‌های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم و احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ملزم کند.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)

 

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false