تجارت یک میلیارد دلاری بین ایران و قطر - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، محمد رضا فیاض در زمینه دستاوردهای کمیسیون مشترک ایران و قطر با بیان اینکه سال گذشته حجم روابط تجاری ۲ کشور ۳۲۰ میلیون دلار بود افزود: کمیسیون مشترک ایران وقطر بعد از ۱۲ سال توقف، دو روز کاری به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت در دوحه قطر برگزار شد و توافقنامه این کمیسیون به امضای دو وزیر رسید.

به گفته وی تسهیل ورود تجار ایرانی، تسهیل صدور روادید برای هر دو طرف ؛ بحث و گفت و گو در خصوص مسایل اقتصادی تجاری بانکی ، سرمایه گذاری های متقابل، حمل ونقل و ارتباطات تکنولوژی ، مناطق آزاد ، کشتاورزی و محیط زیست ، انرژی صنعت ، نفت و گازو پتروشیمی گردشگری و گردشگری سلامت حوزه هایی بود که در این اجلاس در خصوص آنها بحث و گفتگو و تصمیمات خوبی گرفته شد.

فیاض افزود: نمایندگان دو طرف همچنین در مورد کشاورزی و شیلات و صادرات محصولات کشاوزی و دامداری گفت و گو و توافق کردند. در خصوص تبادل خدمات فنی و مهندسی از ایران به قطر و سرمایه گذاری در صنعت و معدن و صنایع معدنی نیز بحث و تبادل نظر شد.

فیاض در ادامه از امضای اسناد فیمابین در خصوص استاندارد متقابل دو کشور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بعد ۱۲ سال توقف برگزاری این کمیسیون گام مناسبی برای ساماندهی روابط ۲ کشور بود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تسهیل حمل و نقل بین دو کشور گفت: در خصوص حمل و نقل دریایی هوایی و ریلی و نیز تردد شناورهای دو کشور و استفاده از بنادر گفتگو شد که امیدواریم در ماههای پیش رو گشایش بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false