تأکید آلمان و ایران بر همکاری دو جانبه در حوزه قضایی و حقوقی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، کاظم غریب آبادی، در دیدار با «یوهان وادفول»، رئیس کمیته انتخابات، مصونیت و آیین کار پارلمان آلمان، گفت: ایران و آلمان می توانند همکاری های دو جانبه خوبی در حوزه حقوقی و قضایی داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ده هزار قاضی در دستگاه قضا فعالیت می کنند که از این تعداد، 800 نفر را قضات زن تشکیل می دهند.

غریب آبادی اظهار کرد: تاسیس ستاد حقوق بشر و سایر مکانیزم های حقوق بشری ایجاد شده در سه قوه قضائیه، مقننه و مجریه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اختصاص یک فصل مستقل در قانون اساسی تحت عنوان حقوق ملت و همچنین برگزاری انتخابات متعدد برای انتخاب مسئولین عالیرتبه نظام، همی حاکی از توجه ویژه جمهوری اسلامی به حمایت و ارتقای حقوق بشر است، اما متاسفانه برخی کشورهای غربی در رویکردی دوگانه با چشم پوشی تعمدی از نقض گسترده حقوق بشر ازجمله در کشورهای خود و برخی کشورهای منطقه، اقدامات مثبت ایران در این زمینه را نادیده می گیرند.

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر در پاسخ به سوالی درباره قصاص، تاکید کرد: قصاص با اعدام بسیار متفاوت است و در دین مبین اسلام فلسفه بازدارندگی و حفظ حق حیات دارد و درواقع، یک حق خصوصی است که به حکومت مربوط نمی شود.

رئیس کمیسیون انتخابات، مصونیت و آیین کار پارلمان آلمان هم در این دیدار از همکاری های دو جانبه قضایی و حقوقی ازجمله حقوق بشر و مبارزه با موادمخدر میان دو کشور استقبال کرد.

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false