بیش از این نمی توانیم به استقلال و پرسپولیس کمک کنیم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، نشست خبری دومین دوره مسابقات المپیاد نوجوانان صبح امروز با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد.

رضا گل‌محمدی با اشاره به آغاز این مسابقات از هفته گذشته، گفت: رقابتهای کشتی و راگبی از هفته پیش آغاز شده و سایر مسابقات نیز در حال پیگیری است. البته تنها در رشته اسکی تا آغاز بارش برف مسابقه ای برگزار نخواهد شد.

وی افزود: المپیاد امیدهای آینده ورزش استان تهران چند ویژگی خاص دارد. یکی اینکه ما این رقابتها را با هدف آمادگی و کشف استعداد برای المپیک ۲۰۲۰ برگزار می کنیم و مهمترین برنامه ما این است تا این رقابتها زمینه ساز معرفی چهره هایی در قالب تیم ملی برای المپیک آتی باشد. از دیگر ویژگی های این رقابتها می توان به برگزاری و آغاز آن در مناطق غیر برخوردار و کم برخوردار اشاره کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران بیان کرد: ما ظرفیت برگزاری مسابقات را در حوزه و شهرستان ها توزیع کرده ایم. تهران باید قادر به میزبانی مسابقات بزرگتری باشد. در این راستا با پژوهشکده تربیت بدنی وزارت علوم و تحقیقات صحبت هایی داشتیم تا این رقابتها را به صورت مدون ارزیابی و نظارت کند.

گل‌محمدی با اشاره به سرانه پایین ورزش استان تهران، گفت: به دلیل حجم بالای جمعیت، سرانه استان تهران همواره جزء مناطق محروم محسوب می شود. البته امیدوار هستیم تا با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید و کمک های وزارت ورزش و جوانان تا پایان سال این سرانه را افزایش دهیم. ۲۹ میلیارد بودجه اداره کل در حال حاضر ذخیره و مسدود شده است که باید زمینه استفاده از آن فراهم گردد. قرار شده است تا بخش دیگری از منابع اعتباری نیز برای ورزش استان تهران در نظر گرفته شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به بخش ساماندهی امور جوانان گفت: استانداری تهران با تاکید شخص هاشمی و نگاه ویژه ای که دارد، به همه شهرستان ها اعلام کرده است تا جلسات ستاد ساماندهی در بخش جوانان برگزار شده و گزارشات خوبی در این خصوص ارائه شود.

گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که پاداش قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی استان تهران چه زمانی پرداخت خواهد شد؟ گفت: استاندار دستور پرداخت این پاداش ها را داده و مقرر شده است پس از ماه صفر، به قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی جوایزی در یک مراسم مطلوب اهداء شود.

وی در خصوص کمک به دو باشگاه فوتبال استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: شهرداری دو زمین مجزا به هر یک از این باشگاه ها داده است و آنها هرکدام کمپ های تمرینی خودشان را نیز دارند. چیزی بیش از این در اختیار نداریم که به دو باشگاه سرخابی بدهیم. این دو باشگاه آرزوی دیرینه شان داشتن زمین تمرین اختصاصی بود البته اشکالاتی نیز وجود دارد که برطرف می شود. در خصوص کمک به سرخابی ها در زمانی که بازی های ملی داشته باشند مثل لیگ قهرمانان آسیا می توانیم از امکانات ملی هم در اختیارشان قرار دهیم ولی بیش از این فرصت کمک به سرخابی ها نیست.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص سن شرکت کنندگان در المپیاد استان تهران گفت: این سن ها بر اساس نظر فدراسیون و تعریف آنها از رده سنی نوجوانان است. سعی کردیم تا مسابقات را در روزهای پنج شنبه و جمعه برگزاری کنیم تا به درس ورزشکاران لطمه ای وارد نشود. استقبال خوبی هم از رقابت ها مشاهده کردیم، به گونه ای که از پیش بینی ما هم بیشتر بود. امیدواریم پس از پایان نتایج، نسل جدیدی از ورزشکاران کشف شوند که پشت نفرات اول و نخبگان باقی مانده بودند.

گل‌محمدی در خصوص اعتراض به عملکرد برخی هیات ها عنوان کرد: در خصوص کشتی در یکی دو ماه گذشته مقام های خوبی در بخش نوجوانان و جوانان کسب شد. عملکرد هیات های بزرگ تهران توسط گروه کارشناسی مورد ارزیابی دقیق قرار می گیرد. در مورد هیات فوتبال نیز اگر کسی جرمش ثابت شود، باید با او برخورد کنیم. ناراحتی من این است که چرا اجازه دهیم برخی مجرمان همچنان فعالیت کنند. در مورد فوتبال هم من چیزهایی شنیده ام، قرار شده است از هیات های بزرگ خواهش کنیم که حتماً در مورد همه موارد شفاف سازی داشته باشند. من اصلاً مسامحه نمی کنم. تهران شایسته تر از این حرفها است و باید توجه بیشتری به آن شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص برگزاری انتخابات هیات شنای استان تهران نیز گفت: نامه درخواست برگزاری این انتخابات نوشته شده و آنها منتظرند تا فدراسیون تاریخ تعیین کند.

گل‌محمدی در خصوص شایعه تغییر برخی معاونان در اداره کل استان تهران و همچنین بحث ثبات حضورش در این استان گفت: در حال حاضر معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان تهران همگی از چهره های ورزشی و مورد وثوق هستند. نمونه آن میرزا آقا بیک که از پیشکسوتان و تحصیلکرده های ورزشی است. من از یک دقیقه بعد خودم هم خبر ندارم اما بنایی به تغییر معاونان اداره کل نیست. ممکن است برخی خودشان نخواهند ادامه دهند. در مورد خود من هم از وزیر بپرسید، من تابع تصمیمات سیستم هستم. اگرچه فکر می کنم این تیم با همکاری یکدیگر می تواند پاسخگوی ورزش استان تهران باشد.

وی در خصوص عملکرد مدیران گذشته استان تهران نیز گفت: شیوه عملکردی من این است که اعتقاد دارم گفتن مطالبی که دردی را درمان نمی کند و یاس ایجاد خواهد کرد، ناروا است. وظیفه من این است در زمانی که از ورزش استان تهران می روم، تعهدی را ایجاد نکنم که برای نفر بعدی بماند ولی بخشی از آن در اختیار مدیران نیست. مثلاً قراردادهایی بسته می شود که غیر قابل انکار است. مقصر نیز یک فرد نیست بلکه عوامل متعدد است. به خصوص بحران هایی که از بیرون به سازمان تحمیل می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه ما آب خوردنمان هم متاثر از عوامل سیاسی است. سال گذشته نتوانستم در سازمان خودم پولی بگیرم، امسال البته با نگاه خاص دولت و وزارت ورزش امیدوار هستیم که مشکلات حل شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در پایان ضمن تسلیت درگذشت منصور پورحیدری گفت: پورحیدری بزرگمرد اخلاق فوتبال ایران بود که حق بزرگی بر ورزش داشت ولی خود ما باعث بروز برخی موارد می شویم که حالا هم در مورد رفتار با پیشکسوتان و اسطوره های ورزشی مطلب ها نوشته می شود. وقتی به یک نفر که حقش ۱۰ امتیاز است، ۱۰۰ امتیاز توسط مطبوعات داده می شود، جای برخی پیشکسوتان با ارزش خالی می ماند. در مراسم خاکسپاری مرحوم پورحیدری، ورزشکار معروفی را که بسیار بزرگمرد بود دیدم که در زمان خودش به نام غزال معروف بود و وضعیت خوبی هم نداشت. همانجا به همراهانم گفتم ما همیشه صبر می کنیم تا بزرگان از دست بروند، مقصر هم من مدیر، رسانه ها و همه هستیم. باید فرهنگ سازی انجام شود و همه در قالب یک خواست ملی برخی رفتارها را داشته باشیم.

دومین دوره مسابقات المپیاد نوجوانان (امیدهای آینده ورزش تهران) از ۱۲ الی ۲۸ آبان در حال برگزاری است.

مهر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false