بی توجهی به ممنوعیت به کارگیری زنان و نوجوانان در مشاغل سخت - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، محمدحسن زدا در همایش بررسی و تحلیل اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که با گذشت زمان از اهداف اولیه قانون فاصله گرفته ایم و زمان بررسی نقاط قوت و ضعف اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور فرا رسیده است.

زدا به آسیب شناسی وضعیت فعلی اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور پرداخت و گفت: اجرای برنامه های بهداشتی برای ارتقاء سلامت نیروی کار و بهسازی فضای کار که در قانون مشاغل سخت و زیان آور لحاظ شده است باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: براساس قانون مشاغل سخت و زیان آور اشتغال بانوان و نوجوانان در این گونه مشاغل ممنوع است در حالی که به این مسئله در حال حاضر توجه نمی شود.

زدا ادامه داد: همچنین در مشاغل سخت و زیان آور، ساعت کار متفاوت است و اضافه کاری نیز در ان گونه مشاغل ممنوع است و این قانون نیز اجرا نمی شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: بر اساس قانون مشاغل سخت و زیان آور مقرر شده است که کارگاههای مشمول این قانون در مدت ٢ سال شرایط کارگاهها را اصلاح کنند به نحوی که از وضعیت سختی و زیان آوری خارج شود اما به این مسئله مهم نیز توجه نشده است.

زدا در ادامه بر لزوم توجه به شرایط سنی در زمان بازنشستگی تأکید کرد و گفت: در نتیجه اجرای قوانین مختلف که منجر به بازنشستگی پیش از موعد می شود در حال حاضر حدود ٣٠ در صد از بازنشستگان در سنین کمتر از ٥٠ سال بازنشسته می شوند که این وضعیت منجر به آسیبهای متعدد شده و بخش اعظم این افراد فرصتهای شغلی را از نیروی کار جوان کشور می گیرند و دوره پرداخت مستمری نیز در مشاغل سخت و زیان آور بیشتر است.

وی دیگر پیامدهای بی توجهی به اجرای کامل قانون مشاغل سخت و زیان آور ارزیابی کرد و گفت: با اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور از سال ١٣٨٠ شاهد افزایش قابل ملاحظه تعداد بازنشستگان هستیم به نحوی که تعداد بازنشستگان تأمین اجتماعی که تا سال ١٣٨٠ به یک میلیون نفر می رسید؛ در نتیجه بازنشستگی های پیش از موعد که مهمترین آنها قانون مشاغل سخت و زیان آور است، تعداد بازنشستگان به حدود ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار نفر رسیده است.

مهر

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false