ایرلاین های بی نماز! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

پایگاه خبری جامعه خبر/ سید هادی کسایی زاده/ با توجه به اینکه در چنین روزهایی (۴۰ روز نخست بهار) ساعت اذان صبح (مثلا در تهران) بعد از ساعت ۵ صبح و طلوع آفتاب نیز (مثلا در فرودگاه های بیرجند، زاهدان یا مشهد) قبل از ۳۰:۶ صبح است، در پروازهای طولانی مدت و بالای ۴۰ دقیقه که در این ایام
انجام می شود مسافران امکان ادای نماز صبح را در پروازهایی که در این ساعت برنامه ریزی شده، نخواهند داشت که در این صورت ایرالین ها موظف هستند ساعت انجام پرواز را به بعد از اذان صبح موکول کنند تا مسافران در مبدا، فرصت کافی برای ادای فریضه نماز را داشته باشند.

این در حالی است که ۱۹ اردیبهشت سال گذشته رئیس سازمان هواپیمایی بخشنامه نماز را به ایرلاین های ایرانی ابلاغ کرد، اما اجرای این بخشنامه در برخی ایرلاین ها با اما و اگرهایی همراه بوده است. در این بخشنامه آمده است: تمامی مسافران هواپیماهای ایرانی از تمام مبادی و مقاصد و مسافران خطوط هوایی خارجی که از مبادی ایران و یا به مقاصد درون ایران پرواز می کنند، از حق اقامه نمازهای یومیه در شرایط شایسته برخوردار بوده و این حق باید به رسمیت شناخته شده و مورد احترام قرار گیرد.

جالب اینکه این بخشنامه ضمانت اجرایی ندارد نماز مسافران همچنان در پرواز قضا می شود. وقتی موضوع را به آخوندی وزیر راه گفته شده در طرحی خارق العاده و اعجاب انگیر گفته است مسافران نماز را در هواپیما بخوانند. عزیزم مسافر جرات ندارد برود دستشویی چون آنقدر صندلی در هواپیما کنار هم نصب کردید تا مسافر سوار کنید راهی برای رفتن نیست چه رد به جایی برای نمازخواندن … جناب آخوندی خودتان در هواپیما نماز بخوانید و عکس بگیرید ما هم یاد بگیریم.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false