ایران و ایتالیا برای حفاظت از سازه سنگی پاسارگاد همکاری می کنند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر؛ فصل جدید همکاری های مشترک هیات ایتالیایی و ایرانی در پاسارگاد با هدف حفاظت و استحکام بخشی سازه های سنگی پاسارگاد آغاز شد.

«فرهاد عزیزی» مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی با بیان این مطلب افزود: بیش از یک سال و نیم از فعالیت هیات مشترک ایران و ایتالیا در پاسارگاد می گذرد. امسال نیز هیات ایتالیایی با همکاری هیات ایرانی فعالیت های میدانی خود را با هدف مطالعه و حفاظت از انسان بالدار و کاخ اختصاصی پاسارگاد انجام می دهند.

او گفت: در این مرحله از همکاری ها تعدادی از کارشناسان و متخصصان نیز در حوزه استحکام بخشی آموزش می بینند و در این  فصل از همکاری ها متخصصان ایرانی به همراه تیم ایتالیایی به بررسی مشکلات یادمان‌های سنگی محوطه و گفت‌وگو و تبادل‌نظر در زمینه روش‌های حفاظت بهینه از آثار سنگی این محوطه می‌پردازند.

آنطور که مدیر کل دفتر امور پایگاه های جهانی خبر می دهد، این هیئت ایتالیایی که  متشکل از کارشناسان و متخصصان ایتالیایی در حوزه‌های مرمت فنی، حفاظت و مطالعات در بخش‌های زمین‌شناسی، معماری، فیزیک و شیمی برای تحلیل مؤلفه‌های محیطی در ارتباط با آثار محوطه پاسارگاد و فرآیند فرسایش آثار سنگی هستند تا اواخر دی ماه در پاساگارد به فعالیت می پردازند.

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی برجای‌مانده از دوران هخامنشیان در شهرستان پاسارگاد استان فارس و پنجمین مجموعه ثبت شده ایران است که در سال ۱۳۸۳خورشیدی در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

منبع: مهر

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false