انتقاد رئیس خانه احزاب از بی توجهی دولت به احزاب/ شعارها محقق نشد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب ایران طی نامه‌ای سرگشاده به محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم نسبت به بی توجهی دولت به احزاب انتقاد کرد.

رئیس خانه احزاب درنامه خود به نوبخت آورده است: خانه احزاب ایران با همدلی و همراهی سه جریان اصولگرایان، اصلاح طلبان، مستقلین و اعتدالگرایان سال‌ها است که به نمایندگی از احزاب سراسر کشور که همانا نمایندگان ملت عزیز ایران هستند شکل گرفته و به صورت قانونی برای پیشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامی تلاش می‌کند و جنابعالی و حزب اعتدال و توسعه نیز یکی از ۱۸۶ عضو خانه احزاب ایران هستید و سال‌ها در شورای مرکزی فعالیت داشته‌اید.

در بخش دیگری از این نامه سرگشاده تأکید شده است: خود (محمدباقر نوبخت) نیز خوب میدانید که احزاب کشور جز آن دسته از احزاب وابسته به دولت‌ها هیچ‌گونه وابستگی اقتصادی به نهادهای قدرت نداشته و ندارند و بیشتر با حق عضویت ناچیز اعضا، اداره می‌شوند که در مقایسه با احزاب جهانی و به‌ویژه احزاب آسیایی( ایکاپ) وضعیت ناهمگونی دارند.

در این نامه می‌خوانیم: در دولت اصلاحات برای رفع این‌گونه مشکلات احزاب، یارانه‌ای هرچند ناچیز برای تأمین بخشی از هزینه همایش‌ها و کنگره‌ها و غیره در نظر گرفته‌شده بود که در دولت‌های دهم و یازدهم به لحاظ اینکه اعتقادی به وجود احزاب نبود، کلاً حذف شد، اکنون‌که دولت یازدهم نیز مرتباً شعار حمایت از احزاب را می‌دهد ولی در عمل و اجرا، کم‌لطفی و بی‌توجهی دولت‌مردان مشهود است.

حشمتیان در نامه خود نسبت به عدم اختصاص بودجه به احزاب کشور انتقاد کرده و نوشته است: متأسفانه اطلاع پیدا کردیم که دولت محترم علی‌رغم صراحت در قانون احزاب در لایحه پیشنهادی دولت ردیفی برای کمک به احزاب به‌عنوان یارانه منظور ننموده، درصورتی‌که برای اکثر نهادها و بنیادها رقم‌های بالایی منظور شده، که مورد اعتراض احزاب سراسر کشور است و این حرکت را نوعی دیگر از بی‌عدالتی دولت محترم و بی‌توجهی شخص جنابعالی که خود از دبیران کل احزاب عضو خانه احزاب بوده‌اید، می‌دانند؛ بنابراین خواهشمند است تا قبل از تصویب لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق و همچنین صحن مجلس شورای اسلامی چاره‌ای اندیشیده شود و ردیفی در بودجه سال ۱۳۹۶ برای احزاب منظور شود.

رئیس خانه احزاب تصریح کرده است: سه سال است همه را فراموش کرده‌اید! جناب آقای نوبخت عمر انسان کوتاه و عمر مسئولیت‌ها کوتاه‌تر است.

مهر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false