ارتش سوریه عملیات نظامی در شرق حلب را متوقف کرد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه از توقف عملیات نظامی ارتش سوریه در شرق حلب خبر داد.

در همین راستا، لاوروف که در حاشیه بیست و سومین اجلاس وزرای سازمان همکاری و امنیت اروپا سخن می گفت، اعلام کرد: هدف از این اقدام فراهم آوردن فرصتی برای تخلیه غیرنظامیانی عنوان می شود که در منطقه جنگی گرفتار شده اند.

لاوروف همچنین اظهار داشت: عملیات رزمی ارتش سوریه امروز به منزله فرصتی دیگر و در واقع بزرگترین فرصت برای تسهیل خروج غیرنظامیانی که مایل به ترک منطقه مخاصمه هستند، به حال تعلیق در می آید.

به گفته وی، حدود ۸۰۰۰ هزار نفر از شهروندان عادی گرفتار در منطقه جنگی در خط نجاتی به درازای پنج کیلومتر، شرق حلب را ترک خواهند کرد.

وی همچنین اعلام کرد که کارشناسان سیاسی و نظامی روسیه و آمریکا در تاریخ شنبه ۱۰ دسامبر (فردا) برای بحث و گفتگو پیرامون شرایط حلب با یکدیگر در ژنو ملاقات می کنند.

لاوروف اظهار داشت: آمریکا همواره تلاش می کند تا در جریان مذاکرات، هم چیز را به نفع جبهه النصره پیش ببرد، در حالی که ما همیشه بر اینکه جبهه النصره یک گروه تروریستی است، تأکید داشته ایم.

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه در عین حال از مین زدایی حدود شش هکتار از منطقه مسکونی شرق حلب، به دست نیروهای روسی خبر داد.

به گفته این رسانه، ده ها نفر از نیروهای مسلح سوری نیز با زمین گذاشتن سلاح های خود، تسلیم نیروهای ارتش سوریه شده اند که در بخش غربی حلب مستقر هستند. طبق گفته «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه، همه این افراد مشمول عفو قرار خواهند گرفت.

به گفته مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه، در طول ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۸۵۰۰ شهروند عادی از جمله ۲۹۰۰ کودک با کمک نیروهای روسی قادر به ترک منطقه نظامی شهر حلب شده اند.

گفتنی است که ظرف چند هفته گذشته، ارتش سوریه با حمایت نیروهای روسی موفق به بازپس گیری ۷۵ درصد از شرق حلب شده که در طول چهار سال گذشته تحت اشغال گروه های مسلح سوری بوده است.

مهر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false