گوشت مرغ فقط در بورس کالا عرضه و خریداری شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، سعید اصغری فرد درباره عرضه گوشت مرغ از جمله مرغ منجمد در بورس کالای ایران در قالب قراردادهای نقدی و سلف اظهارداشت: در این راستا، نامه‌ای از سوی انجمن ملی طیور و انجمن ملی شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است تا نهادهای دولتی خریدارعمده گوشت مرغ، خرید خود را صرفاً از طریق بورس کالا انجام دهند ضمن اینکه پیگیری‌های لازم در این خصوص در حال انجام است تا این هدف هر چه سریع‌تر محقق شود.

وی افزود: البته در حال حاضر مرغ منجمد در بورس کالا عرضه می‌شود اما حجم آن زیاد نیست  و ما مشتاق هستیم تا شرکت پشتیبانی امور دام وارد این موضوع شود و فضا را باز کند تا خرید و فروش این محصول از طریق بورس کالا صورت بگیرد.

اصغری فرد ادامه داد: باید قبول کنیم که سازوکارهای سنتی برای مدیریت و قیمت‌گذاری محصولات، دیگر کارایی ندارند و باید از ظرفیت‌های بورس کالا به عنوان بازاری شفاف و ضابطه‌مند استفاده کرد.

دبیر انجمن ملی طیور ایران تصریح کرد: بنابراین درخواست ما از سازمان برنامه و بودجه این است که در ابتدا فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای وارد شده و از طریق بورس کالا اقدام به خریداری مرغ کنند تا در نهایت خریدهای کلان از طریق بورس انجام شود.

اصغری فرد به مزایای عرضه مرغ در بورس کالا اشاره و اضافه کرد: با عرضه مرغ در بورس کالا، نوسانات موجود در بازار سنتی کاهش پیدا می‌کند زیرا زمانی‌که مرغ به صورت سلف سه ماهه خریداری می‌شود می‌دانیم در بازار چه اتفاقی خواهد افتاد و این موضوع در مورد نهاده‌ها نیز رخ می‌دهد.

به گفته وی، بورس کالا باعث حذف واسطه‌هایی خواهد شد که موجب گرانی نهاده‌ها و محصولات می‌شوند.

اصغری‌فرد همچنین گفت: قطعاً در بحث تأمین نهاده‌ها و فروش محصولات با مقاومت‌های بسیار جدی در بازار سنتی مواجه خواهیم شد و موفقیت در این زمینه به توان و استقامت بخش خصوصی و میزان حمایت دولت بستگی دارد.

وی افزود: زمانی هم که طرح بسته بندی مرغ گوشتی فله‌ای و غیر بهداشتی مطرح شد مقاومت‌های بسیار زیادی صورت گرفت و باعث شد این کار ساده ۳ سال طول بکشد اما در نهایت شاهد اجرای طرح مذکور بودیم.

این فعال بخش خصوصی خاطرنشان کرد: قابل پیش بینی است که در خصوص عرضه مرغ منجمد در بورس کالا هم مقاومت‌هایی صورت بگیرد زیرا با استفاده از ظرفیت‌های بورس کالا، از دو مسیر تأمین نهاده‌ها و فروش محصولات به حذف واسطه‌ها ورود پیدا می‌کنیم.

اصغری فرد تاکید کرد: علاوه بر این در بورس کالا مکانیزم علمی و قوانین مدونی حاکم بوده و کشف قیمت واقعی صورت می‌گیرد و اینگونه نیست که دو نفر با یکدیگر برای افزایش یا کاهش قیمت تبانی کنند.

مهر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false