صادرات نفت ایران کاهش یافت - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، این نشان می دهد که ایران بعد از فروش تمام نفت ذخیره شده خود بر روی دریا، برای ادامه صادرات نفت خود در حجم بالا با مشکل مواجه است.

* بخشی از این کاهش احتمالا ناشی از کاهش تقاضاست زیرا هندی ها به دلیل اختلافی که بر سر میدان گازی فرزاد ب با ایران دارند، قرار است خرید نفت خود از ایران را کاهش دهند. تقاضای ژاپن برای نفت خام هم نسبت به ماه آوریل به کمتر از نصف کاهش یافته است.

*  ایران همچنین حدود ۳ میلیون بشکه از نفت خود را در ماه می ذخیره کرده است. این مسئله نشان می دهد که به رغم توافق بین اوپک و غیر اوپک  برای کاهش تولید، چه مقدار نفت اضافه همچنان در بازار موجود است.

* انتظار می رود میزان بارگیری نفت خام ایران در ماه می مجموعا به حدود ۱.۷ میلیون بشکه در روز برسد و تقریبا ۱۰۰ هزار بشکه از این میزان در تانکرها ذخیره خواهد شد.

* انتظار می رود میزان صادرات نفت خام و میعانات ایران در ماه می به ترتیب به ۱.۸ میلیون و ۳۷۰ هزار بشکه در روز برسد که کاهش قابل توجهی نسبت به رقم حدودا ۲.۹ میلیون بشکه ای ماه فوریه دارد. میزان صادرات نفت خام و میعانات ایران در این ماه به بالاترین رقم در طی ۶ سال گذشته رسیده بود.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false