درمان بیماری ایدز با استفاده از لیرز - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، دکتر رضا فکرآزادگفت: حدود پنج سال پیش کوریکولوم آموزشی لیزر در دندانپزشکی به وزارت بهداشت ارایه شده اما همچنان در حال طی مسیر بازبینی است و اجرایی نشده است.  

*   طی ۱۰ سال گذشته حدود ۵۰۰ نفر از طریق این شرکت ها و دوره های دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی در این زمینه آموزش دیده و از لیزر در مطب های خود استفاده می کنند.

* با استفاده از چاقوی لیزر می توان بدون خونریزی، با درد کمتر و دید بهتر جراحی هایی مانند بریدن استخوان و بافت نرم را انجام داد.

* لیزر کاربرهای فراوانی در علم پزشکی دارد و آینده پزشکی دنیا برمبنای همین علم استوار خواهد شد؛ از این رو باید همگام با دنیا پیش رویم که یکی از ملزومات آن آموزش این رشته در دانشگاه های کشور است.  

* در حال حاضر در کشور سوئد از چاقوی جراحی لیزری استفاده می شود که به کمک آن می توان ژن ها را جا به جا کرد و این به معنای تصحیح ژنوم انسانی و پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری های ژنتیکی است.  

* با استفاده از لیزر می توان بسیاری از بیماری های نهفته مانند ایدز را تشخیص زودهنگام داد و از بروز عوارض گسترده ناشی از آنها جلوگیری کرد.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false