5 هزار مجرم تهرانی آزمایش DNA می دهند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

مسعود قادی پاشا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر اعلام کرد: به طور میانگین ماهانه ۲۰۰ تا ۲۳۰ جسد به مراکز دادپزشک ارجاع و جواز دفن صادر می شود. قبل از اجرای این طرح، بسیاری از اجساد به پزشکی قانونی فرستاده و کالبد شکافی انجام می شد و بعد از آن جواز دفن صادر می شد که همه این مراحل هزینه بر بود و خانواده متوفی درگیر مشکلات بسیاری می شدند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران افزود: در مراکز دادپزشک اجساد ارسالی غربالگری شده و مواردی که نیاز به تشکیل پرونده قضایی داشته باشند به پزشکی قانونی ارسال و برایشان پرونده قضایی تشکیل می شود.

وی افزود: برای اجساد مشکوکی که نیاز به تشکیل پرونده نداشته باشد، معاینه انجام و جواز دفن صادر می شود.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران اظهار داشت: ۴ درصد اجسادی که به پزشکی قانونی ارجاع داده می شوند به هیچ وجه نیازی به ارجاع ندارند و ارسال این اجساد به مراکز دادپزشک می تواند جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرد.

قادی پاشا با انتقاد ازعدم همکاری برخی از بیمارستان ها در ارجاع اجساد به سامانه دادپزشک، گفت: متاسفانه بسیاری از اجسادی که جواز دفن برایشان صادر نمی شود، مستقیما به پزشکی قانونی و یا کلانتری ها ارسال می شود و این در حالی است که با معاینه در مراکز دادپزشک، جواز دفن برای متوفی صادر می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که در راستای اجرای طرح تکمیل بانک ژنتیک در کشور از چه تعداد زندانیان پایتخت نمونه ژن اخذ می شود، گفت: به طور کلی در اجرای این طرح قرار است ۱۰ هزار نمونه در کل کشور اخذ شود که ۴ هزار و ۸۰۰ نمونه مربوط به تهران است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران افزود: مرحله اول اجرای این طرح، هماهنگی با زندان بود که انجام شد و قرار است در مرحله بعدی آموزش های لازم به تکنسین ها داده شود. پس از این مراحل و از زمان اخد نمونه ۶ ماه بعد کدهای مربوط به بانک ژنتیک مجرمان تهیه و آزمایش ها بررسی می شود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false