۹ میلیارد دلار خسارت آلودگی هوا در حوزه بهداشت - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، معصومه ابتکار در پنجمین سمپوزیوم بین المللی ایران ۱۴۰۴ با موضوع راهبرد مقررات ایمنی و کاهش آلاینده های زیست محیطی اظهار داشت: به دنبال تصویب قانون اختصاص یافتن ۳ درصد از قراردادهای نفتی به رفع مشکلات و معضلات محیط زیستی قرار بر این شد تا این درآمدها در مناطق نفت خیز مانند خوزستان، ماهشهر، عسلویه و استان فارس برای کاهش عوارض محیط زیست هزینه شود.

وی افزود: آینده محیط زیست، جنگل، منابع طبیعی و به طور کلی ایران با نگاه توسعه پایدار در راستای حفظ محیط زیست گره خورده است.

ابتکار با اشاره به راهکارهای رسیدن به این افق گفت: برای رسیدن به این افق نه تنها به اجماع ملی نیاز داریم بلکه نیازمند اجماع جهانی هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: به دنبال مصوبات برنامه جامع کاهش آلودگی هوا کلانشهرها در استان تهران تعداد روزهای سالم و پاک ۷۰ روز بیشتر از سال قبل، در اصفهان ۳ برابر نسبت به سال قبل و در شیراز روزهای ناسالم صفر شده است.

وی با اشاره به فعالیت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از فعالیت‌هایی که این سازمان در راستای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها داشته است می‌توان به فعال کردن و رصد مداوم داده‌های دستگاه‌های آنلاین سنجش آلودگی هوا در سراسر کشور، از رده خارج کردن ۹۰۰ هزار خودروهای فرسوده، اصلاح کیفیت سوخت، ارتقای سوخت به یورو ۴، اجرای استاندارد یورو ۴ برای خودروهای تولید داخل، انژکتوری شدن موتورسیکلت‌ها، کاهش مصرف سوخت مازوت نیروگاه ها از حدود ۴۰ درصد در سال ۹۲ به حدود ۸ درصد در سال ۹۵ اشاره کرد.

ابتکار تاکید کرد: در زمینه انرژی‌های نو استان‌هایی همچون همدان پیشگام هستند به طور مثال نیروگاه انرژی خورشیدی همدان ۲۱ مگاوات تولید انرژی دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اجماعی جهانی برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای گفت: ایران بر اساس برنامه مشارکت ملی خود پذیرفته است تا ۴ درصد به صورت غیر مشروط و ۸ درصد با شرط رفع کامل تحریم‌ها و انتقال تکنولوژی کاهش انتشار گاز گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ داشته باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اوضاع تالاب‌های استان‌ها گفت: در حال حاضر، تالاب بختگان حدود ۲۰ درصد و مهارلو حدود ۷۰ درصد آبگیری شده‌اند اما مابقی تالاب‌های استان‌ها در شرایط مطلوبی قرار ندارند.

ابتکار به افتتاح پتروشیمی شیراز با طرح  CDM اشاره کرد و گفت: با استفاده از این روش CO۲ خروجی این پتروشیمی تا ۴۵۰ هزار تن کاهش می‌یابد.

پورتال محیط زیست

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false