کالاها همچنان قیمت ندارند! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، مسیح انصاری، مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، گفت: وظیفه سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، آگاهی‌بخشی به مصرف‌کنندگان نسبت به حقوق خود و ارائه نقطه نظرات مردم به تولیدکنندگان و ارائه‌دهنده خدمات و دستگاه‌های مسئول است و توان برخورد، مجازات و اقدامات اجرایی در زمینه تخلفات صورت گرفته را ندارد.

بیش از ۹۰ درصد از واحدهای درمانی درج قیمت ندارند که شامل مطب‌ها، بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها، آزمایشگاه‌ها و دیگر موارد می‌شوند در حالی که بر اساس نص صریح قانون آن گونه که در ماده ۶۵ قانون حمایت از مصرف‌کنندگان آمده، درج قیمت روی خدمات و کالا اجباری است.

حقوق مصرف‌کننده باید به صورت شفاف ارائه شود. بیماری با یک مطب تماس گرفته و از چهار متخصص چهار قیمت متفاوت دریافت کرده، در حالی که در مطب باید لیست هزینه‌ها درج شود تا اگر یک مراجعه‌کننده که از تمکن مالی مناسبی برخوردار نبود، بتواند خدمات خود را انتخاب کند.

برخی کالاها ۵۰ درصد بیشتر از قیمت واقعی به فروش می رسند. در بررسی‌ها و رصدی که انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از بازار و تولیدی‌ها انجام داده است، به طور مثال یک جعبه دستمال کاغذی با قیمتی معادل ۸۰۰ تومان، روی آن تا ۲۰۰۰ تومان قیمت می‌خورد که این در کالاهای دیگر نیز اتفاق می‌افتد و در خصوص این اختلاف‌ها ابهامات عمیقی ایجاد می‌کند.

ایسنا

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false