قاسمی: نفوذ ایران تهدید نیست - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص موضوع نفوذ ایران در منطقه و دامن زدن به ایران هراسی با ادعای دخالت ایران در امور کشورهای منطقه سخنان زیر را مطرح کرد:

* به طور قطع نمی‌توان منکر نفوذ منطقه‌ای ایران بود، این نفوذ تاریخی و فرهنگی و در میان سایر ملل و مسلمانان از دیرباز وجود داشته و کافی است در این راستا به آثار علمی و آراء و دکترین علمای ایران نگاهی افکنده شود.

* این نفوذ معنوی، فرهنگی و ذاتی بوده و اکتسابی نیست و نمیتوان آن را با پول، سلاح و تبلیغات بدست آورد و یا جابجا کرد و از میان برداشت وهیچ کشوری اصلا توان از بین بردن چنین نفوذی را ندارد چون خارج از اراده کشورهاست.

* خاستگاه چنین نفوذی مبتنی بر تاریخ، تمدن، فرهنگ، زبان، مذهب و مردم است که در قرون متمادی شکل گرفته است. آنچه اهمیت دارد جنس و ماهیت این نفوذ است و به طور قطع این نفوذ با آن چیزی که این روزها در برخی محافل خارجی آگاهانه یا ناآگاهانه و به شکل منفی آن مطرح می شود و برخی کشورهای منطقه از آن سخن می‌رانند، کاملا متفاوت است.

* نفوذ جمهوری اسلامی ایران نفوذی سخت افزاری و الزاما مبتنی بر قدرت نظامی نیست . در یک نگاه ساده و با مقایسه میزان هزینه‌ها و دیگر شاخص‌های نظامی ایران با دیگر قدرت‌های منطقه و جهان، به خوبی می‌توان به این حقیقت پی برد.

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false