موشک تحریم آمریکا سامانه حمل و نقل گازی اروپا را هدف گرفت - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت دولت آمریکا بسته‌ای از تحریم‌ها را علیه شرکت‌های مجری پروژه خط لوله گازی نورد استریم-۲ آماده کرده که تا چند هفته آینده ممکن است به اجرا گذاشته شوند.

این روزنامه در گزارشی در این‌باره نوشت: در حالی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز شنبه نزدیک برلین دیدار کرده بودند تا برای محافظت از پروژه خط لوله انتقال گاز میان روسیه-آلمان گفتگو کنند، آمریکا به رغم اینکه در این مذاکرات حضور نداشت می‌توانست بر نتیجه مذاکرات تاثیر بگذارد.

آمریکا بسته‌ای از تحریم‌ها را آماده کرده است که می‌توان از آن‌ها برای متوقف کردن روند تکمیل خط لوله نورد استریم-۲ -که به مراحل پیشرفته خود رسیده است- استفاده کرد. آمریکا با این بسته از تحریم‌ها می‌تواند شرکت‌ها و موسسات مالی شریک در این پروژه را هدف قرار دهد.

مقامات سابق و فعلی دولت آمریکا گفتند درباره چنین تحریم‌هایی بحث شده است و این تحریم‌ها ممکن است تا چند هفته دیگر به اجرا گذاشته شود. آن‌ها در عین حال گفتند هیچ اقدام قریب‌الوقوعی آماده نشده است.

خط لوله نورد استریم-۲ که مسئله اصلی در مذاکرات سران روسیه و آلمان بود، گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان خواهد رساند. این پروژه را شرکت دولتی گازی گازپروم روسیه، همراه با شرکت‌های اروپایی «رویال داچ شل پی‌ال‌سی»، «وینترشال‌ ای‌جی»، «یونیپر اس ئی»، «او‌ام وی‌ای جی»، و «انگی اس‌ای» به اجرا گذاشته‌اند.

پوتین قبل از گفتگو با مرکل در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: «ما همراه با شرکای آلمانی روی پروژه خط لوله انتقال گاز طبیعی نورد استریم-۲ کار می‌کنیم، که سامانه حمل و نقل گازی اروپا را تکمیل خواهد کرد و مخاطرات ترانزیتی را به حداقل خواهد رساند و مصرف فزاینده در اروپا را تامین خواهند کرد.»

اما دولت‌های متوالی آمریکا از دیرباز با احداث این خط لوله که در امتداد یک خط لوله احداث شده دیگر قرار خواهد گرفت، مخالفت کرده‌اند. آمریکایی‌ها می‌گویند این خط لوله وابستگی اروپا را به گاز طبیعی روسیه افزایش خواهد داد و کرملین به یک اهرم اعمال نفوذ سیاسی و درآمد‌های هنگفت دست خواهد یافت.

یک مقام آمریکایی گفت: کار بر روی تدابیر تحریمی میان کاخ سفید و وزارتخانه‌های امور خارجه، بازرگانی و انرژی در حال نهایی شدن است.

مقامات آلمانی در واکنش به این موضع آمریکا گفته‌اند کشور‌های غربی در اوج جنگ سرد نیز از روسیه گاز طبیعی وارد می‌کردند. 

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false