مهاجران نخبه که به وطن بازگشتند هزار و صد نفر شدند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، دکتر سورنا ستاری، رئیس بنیاد ملی نخبگان و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه در امور مهاجرت تنها آمار مورد استناد و صحیح آمار سازمان ملل است گفت: ایران جزء کشورهایی است که نه مهاجر پذیر و نه مهاجر فرست است.

وی ادامه داد: آمار دانشجویان خارج از کشور ما بسیار پایین است؛ یعنی حدود ۴۷-۴۸ هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور داریم که به نسبت جمعیت دانشجویی کل کشور که برابر با ۴ ونیم میلیون است، تقریبا حدود یک درصد می شود. این در حالی است که متوسط دنیا در این زمینه بالای ۳ درصد است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: در زمان انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو در داخل مشغول به تحصیل بودند و همزمان ۱۰۰هزار دانشجو در خارج از ایران تحصیل می کردند که از این تعداد ۵۷-۵۶ هزار نفر فقط در امریکا درس می خواندند.

ستاری با اشاره به این که ما ایرانی ها به علوم پایه و مهندسی در اروپای غربی، امریکا و کانادا معروف هستیم گفت: از طرفی در پزشکی و علوم انسانی آمار کمتری داریم. ۸۳درصد دانشجویان ما در علوم پایه و مهندسی در امریکا مشغول به تحصیل هستند.

وی به مقایسه آمار دانشجویان ایرانی با سایر ملل پرداخت و گفت: مهاجرت ایرانی ها به کانادا سیر نزولی داشته است و از 16 هزار به 5هزار نفر رسیدهخ است. اکنون عربستان ۵ برابر ما دانشجو در خارج از کشور دارد. کره ۸ برابر و چین هم ۳۵۰ هزار دانشجو در خارج از کشور دارد. 

ستاری در پایان افزود: طی دوسال و نیم گذشته هزار و صد نفر بازگشته اند که ۷۰ درصد آنها  در ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا تحصیل کرده اند.

اخبار روز ایران را در جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false