میدان نقش جهان اصفهان با تقلید از میدان صاحب‌آباد تبریز ساخته شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، رشید شهشهی رئیس هیات چوگان آذربایجان شرقی گفت: هیات چوگان یک سال و نیم است که در استان آذربایجان شرقی شکل گرفته و تا کنون دوره‌های آموزشی چوگان‌بازی و مربی‌گری را در دو سطح ۲ و ۳برگزار کرده است. این باشگاه در حال حاضر 170 عضو دارد.

رئیس هیات چوگان‌بازی آذربایجان شرقی اعلام کرد: چوگان با عنوان یک شاهکار هنری در سازمان یونسکو در سال ۲۰۱۷میلادی به نام تبریز ثبت جهانی شد.

از ۸ تیم فعال در ایران و در این رشته 2 تیم در آذربایجان شرقی هستند و استان‌های کرج و تهران بخاطر اینکه از امکانات بیش‌تری برخوردار هستند وضعیت بهتری دارند.

وی اولین بستر مورد نیاز برای چوگان‌بازی را زمین دانست و گفت: مساحت میدان چوگان‌بازی هشت برابر مساحت زمین فوتبال است و باید سعی کنیم باشگاه‌ها و زمین‌های استاندارد در استان تاسیس کنیم.

رئیس هیات چوگان استان در ادامه بیان کرد: در تبریز ۲هزار و ۴۰۰اسب داریم و بهترین نژاد اسب برای چوگان‌بازی نژاد «تروبلت» است و اسب در این ورزش اهمیت زیادی دارد چون ۵۰درصد بازی توسط اسب انجام می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: ما برای ثبت جهانی ورزش چوگان در یونسکو مستندات ۸۰۰ساله ارائه کردیم درحالی که ادعا می‌شود میدان نقش جهان اصفهان اولین زمین چوگان‌بازی بوده، اما نباید فراموش کرد که خود میدان نقش جهان اصفهان با تقلید از میدان صاحب‌آباد تبریز ساخته شده است.

اخبار روز ایران را در جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false