صادرات مناطق آزاد کمتر از ۵ درصد کل صادرات کشور است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، جواد معصومی، مدیر عامل سابق منطقه آزاد اروند، درباره لایحه افزایش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت:کمیسیون اقتصادی ۱۵ شرط را برای ایجاد مناطق آزاد تعیین کرده بود که زیرساخت‌های نرم افزاری و شروط بسیار خوبی بودند.

وی ادامه داد: هدف از ایجاد مناطق آزاد، صادرات و صادرات مجدد است نه ایجاد فقط معافیت‌های محلی مالیاتی.  

معصومی گفت: صادرات ما از مناطق آزاد اکنون کمتر از ۵ درصد کل صادرات کشور است و این نشان می‌دهد بقیه جاهای کشور که مناطق آزاد نبودند در صادرات موفق‌تر بودند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد در جذب واردات باهم رقابت دارند، افزود: قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، ما را به هدف مطلوب نمی‌رساند، زیرا مناطق آزاد را در عمل به بهشت فرار مالیاتی تبدیل شده است و این موضوع را از تعداد زیاد شرکت‌های ثبت شده در این مناطق می‌توان فهمید.

مدیر عامل سابق منطقه آزاد اروند گفت: منابعی در حدود بیش از ۵ هزار میلیارد تومان را به چند منطقه آزاد در حال تخصیص هستیم تا به تولید و اشتغال کمک کنند، اما این مناطق عملکرد مطلوبی ندارند.

معصومی افزود: درآمدهای مناطق آزاد به نوعی مسموم است که ممکن است در کوتاه مدت جذاب باشند، اما در بلندمدت به ضرر مناطق است.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای تمرکز بر روی افزایش تعداد مناطق، بر روی اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کار کنند و در جانمایی دیگر مناطق آزاد هم بازنگری کنند.

 اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر بخوانید./ 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false