قطر برای چهارمین بار قهرمان آسیا شد/ کسب اولین هفتمی برای ایران! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر؛ پانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا دوشنبه شب با برگزاری دو دیدار فینال و رده بندی در امان اردن به کار خود پایان داد. در دیدار فینال این بازیها دو تیم قطر و عربستان به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم قطر با نتیجه ۲۳ بر ۱۶ تیم عربستان را از پیش رو برداشت و برای چهارمین دوره متوالی در این رقابتها عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. تیم عربستان هم بعد از 10 سال موفق شد با یک پله صعود در مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در رده دوم آسیا تکیه بزند.

عربستانی ها که با  حضور در فینال این بازیها سهمیه جهانی خود را هم مسجل کرده بودند تاکنون تنها دو بار در رقابتهای جهانی حاضر بوده و در صورت حضور در مسابقات قهرمانی جهان پس از سالها قصد ثبت نام شان در دیدارهای جهانی را دارند.  

در دیدار رده بندی که پیش از این مسابقه برگزار شد تیم کره جنوبی با نتیجه ۳۳ بر ۲۹ تیم ژاپن را شکست داد و در رده سوم ایستاد. به این ترتیب در پایان این مسابقات سه تیم قطر، عربستان و کره جنوبی ضمن کسب عناوین اول تا سوم جواز ورود به رقابتهای قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷ را کسب کردند.

رده بندی تیم های حاضر در این مسابقات به این شرح است :

۱- قطر
۲- عربستان
۳- کره جنوبی
۴- ژاپن
۵- عراق
۶- بحرین
۷- ایران
۸- اردن
۹- چین
۱۰- ازبکستان
۱۱- هند
۱۲- فلسطین

 در این دوره از رقابتها تیم ایران در گروه بندی مقدماتی در گروه اول با تیم های اردن و ازبکستان هم گروه بود. نتایج تیم ایران در این گروه به این ترتیب بود :

ایران ۴۱ – اردن ۱۷
ایران ۳۷ – ازبکستان ۲۲

ایران با صدرنشینی در این گروه به دور دوم مسابقات راه یافت. اما در قرعه این گروه که نام قرعه مرگ مشهور شد با تیم های عراق، کره جنوبی و ژاپن هم گروه شد. در این مرحله تیم ایران با دو شکست و یک تساوی موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی نشد و شانس کسب سهمیه رقابتهای جهانی را برای سومین دوره متوالی در این بازیها از دست داد. نتایج تیم ایران در این بخش به این ترتیب بود :

ایران ۲۹- عراق ۳۴
 ایران ۲۷ – کره جنوبی ۲۹
 ایران ۳۰ – ژاپن ۳۰

ایران با کسب این نتایج به عنوان تیم چهارم گروه برای کسب مقام هفتم و هشتمی برای بار دوم در این دیدارها به مصاف تیم اردن رفت. تیم هندبال جوانان کشورمان در این مسابقه برابر اردن با نتیجه ۳۳ بر ۱۳ به برتری رسید تا با هفت پله سقوط نسبت به دوره قبل بازیها در رده هفتم آسیا قرار بگیرد.

کسب عنوان هفتم این بازیها برای اولین بار برای تیم هندبال ایران بدست آمد و می توان گفت از سال ۲۰۰۰ تاکنون بدترین رده بندی تیم ایران محسوب می شود.

تیم هندبال جوانان ایران در سال ۱۹۸۸ و در اولین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در رده نهم ایستاد. در دوره بعد سال ۱۹۹۰ پنجم شد و در سال ۱۹۹۶هشتم شد و پس از آن دو بار ششم، یک بار پنجم، دو بار چهارم ، دو بار سوم و یک بار دوم شده بود.

مسابقات قهرمانی هندبال جوانان آسیا جنبه انتخابی رقابتهای جهانی را دارد و از سه بار کسب مقام ایران تنها دو بار تیم ایران در رقابتهای جهانی حاضر بوده است در مسابقات سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ که به ترتیب هفدهم و دوازدهم شده است.

در تاریخ برگزاری رقابتهای قهرمانی هندبال جوانان آسیا تیم کویت که به دلیل تعلیق تیم های ورزشی اش در آسیا چند سالی است با افت روبرو است و در بسیاری از میادین ورزشی حاضر نیست با ۵ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز همچنان بهترین تیم آسیا می باشد. قطر با کسب چهار طلا، دو نقره و دو برنز در این رده سنی دومین تیم آسیا محسوب می شود. کره جنوبی با ۲ طلا، ۶ نقره و دو برنز سوم است.

اما ایران در این رقابتها بعد از کشورهای بحرین، چین، امارات که تاکنون حداقل یک بار بر سکوی قهرمانی آسیا تکیه زده اند بعد از عربستانی که دو بار در رده دوم آسیا ایستاده با کسب  یک نقره و دو برنز در بین تیم های آسیا هشتمین تیم آسیا از نظر تعداد مدالهای قهرمانی است. ژاپن و سوریه هم با دو عنوان سومی در رده بعدی هستند.

بیست و یکمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان جهان در بخش پسران در سال ۲۰۱۷ در دو شهر الجزیره و وهران کشور الجزایر برگزار می شود. در حال حاضر تیم فرانسه به دلیل کسب عنوان قهرمانی در دوره قبل این بازیها به عنوان مدافع قهرمانی در این رقابتها حاضر هست. تیم الجزایر میزبان بازیها تیم دوم حاضر در این مسابقات می باشد و سه تیم آسیا ( قطر، عربستان و کره جنوبی ) تکلیف شان با برگزاری مسابقات آسیا مشخص شد.

منبع: مهر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false