اصلاحات انقلابی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

پایگاه خبری جامعه خبر/ سید هادی کسایی زاده/ کودکی را در کوچه ای بن بست که دستش به زنگ خانه شان نمی رسید پرسش کردم ای کودک که دستت به زنگ نمی رسد پرسشی دارم؟ در چشمانم نیم ساعت خیره شد و تصور کرد حتما از آن کارها دارم و بعد از رفع سوء تفاهم گفت پرسش کن عمو جان … گفتم ای کودک تو در مورد دولت حسن چه می اندیشی؟ گفت: حسنی نشناسم… گفتم همان حسن که کنیه روحانی دارد و با غلتک از سرهنگ عبور کرد و برادری به نام فریدون فرخ دارد. گفت: آری حالا می شناسم. او را دولتی نیست جز حرف ترکان. وزرایی که مفت می خورند و مفت می چرخند و سوار بر مرکب ریاست به تاخت می روند.

متاسفانه با اینکه تمامی کارشناسان و صاحب نظران سیاسی وضعیت نامیمون کابینه را تذکر و توصیه کردند اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. حسن روحانی می داند که بار دولت کج افتاده و نیاز به نیروهای تازه نفس و خلاق دارد.

حجت الاسلام فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات معتقد است باید اصلاحات انقلابی شکل بگیرد و برای نجات وضعیت موجود بدون توجه به گرایش های سیاسی افرادی که توانایی اداره وزارتخانه ها را دارند وارد گود شوند.او می گوید که 8 وزیر و 5 معاون و مشاور رئیس جمهور باید از کابینه خارج شوند چون دولت را فشل کرده اند.

اما گروهی دیگر از اصلاح طلبان مانند حجت الاسلام ابطحی می گوید: دولت گُنگ و لال که نمی تواند فضاهای روانی را بشکند. خیلی از وزرای سوپر محافظه کارروحانی، عامل به وجود آمدن این فضای به قول روحانی روانی هستند.

ابطحی در ادامه می گوید: فاصله بین اتاق روسای دولتی با واقعیت های گرانیِ بازار مشکلی است که بار آن بر دوش مردم است.

رییس جمهور می گوید گرانی روی کاغذها و آمارها و جلسات ما وجود ندارد. این یک جنگ روانی است اما رابطه جیب مردم با اتاق جلسات هیئت دولت نیست. با واقعیت بازار است.

پیش از این هم برخی حامیان رئیس جمهور، با انتقاد از عملکرد تیم اقتصادی دولت دوازدهم، خواستار ترمیم کابینه شده بودند که برای نمونه، مصطفی کواکبیان نماینده حامی دولت مجلس، تصریح کرده بود که به دلیل عملکرد اقتصادی، خجالت می کشد از اینکه از روحانی حمایت کرده است.

حالا باید دید که حسن روحانی هم مانند محمود احمدی نژاد بر سر منافع کشور و مردم لجبازی می کند یا اینکه سر تسلیم بر کارشناسی ها فرود می آورد؟ این نکته را هم باید اضافه کرد که در اطراف رئیس جمهور فرصت طلب های نون به نرخ روز خور کم نیستند که به قول اکبر ترکان منافع شخصی را به منافع کشور بیشتر ترجیح می دهند. اما آنچه مشخص و شفاف است پایان صبر جامعه در برابر ندانم کاری های دولتی است و شفاف سازی های اخیر هم وضعیت را تنگ تر کرده و شهروندان ایرانی منتظر اقدام کلیدی از کلیدساز دولت هستند.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false