عکس/ روز سرنوشت ساز ترکیه - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، خبرگزاری دولتی آناتولی وابسته به حزب حاکم این کشور گزارش داد: روند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و بیست و هفتمین دوره انتخابات نمایندگان مجلس ترکیه صبح امروز 24 ژوئن 2018 از ساعت 08.00 صبح به وقت محلی بطور همزمان در سراسر ترکیه آغاز شده است و تا ساعت ۱۷ به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

در همین راستا، برای واجدان شرایط در کلانشهر استانبول صندوق های اخذ رای در 39 منطقه آن مستقر شده است.

در این انتخابات ۵۶ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۶۳۲ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که آرای خود را برای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و پارلمانی در ۱۸۰ هزار و ۶۵ مرکز اخذ رای در سراسر کشور به صندوق خواهند انداخت.

فروش مشروبات الکلی از ساعت ۶ صبح به وقت محلی تا پاسی از بامداد فردا ممنوع شده است و در استانبول ۳۸ هزار و ۴۸۰ افسر پلیس، چهار هلی‌کوپتر پلیس، هشت قایق و ۸۵ ماشین آب‌پاش به همراه ۹۰ خودروی زرهی و سه تیم پهپادی برای تامین امنیت روز انتخابات مستقر شده‌اند.

به رغم حضور هشت حزب سیاسی در انتخابات مجلس؛ رقابت اصلی در این انتخابات بین دو ائتلاف جمهور (متشکل از حزب عدالت و توسعه، حرکت ملی گرا و اتحاد بزرگ) و ائتلاف ملت (شامل احزاب جمهوریخواه خلق،حزب، سعادت و دمکرات) و حزب دمکراتیک خلقها که در مجلس دارای گروه پارلمانی هستند، خواهد گذشت و آرای دیگر احزاب سیاسی شرکت کننده تاثیر چندانی بر نتیجه این انتخابات نخواهد گذاشت.

در انتخابات ریاست جمهوری هم رقابت اصلی میان رجب طیب اردوغان (نامزد ائتلاف جمهور)، محرم اینجه نامزد حزب جمهوری خواه خلق، مرآل آک شنر از حزب خوب، صلاح الدین دمیرتاش نامزد حزب دمکراتیک خلقها خواهد بود و دو داوطلب دیگر یعنی تمل کارا ملااوغلو از حزب سعادت و دوغو پرینچک داوطلب حزب وطن از اقبال بسیار اندکی برخوردارند.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false