واکنش انگلیس و روسیه به خروج آمریکا از شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، 'بوریس جانسون' وزیر امور خارجه انگلیس تصمیم آمریکا به خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را مایه تأسف خواند. جانسون خاطرنشان ساخت که هرچند این نهاد بین‌المللی نیازمند اصلاحات است اما انگلیس در آن باقی می‌ماند. وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای حساب کشی از کشورها حیاتی است.

رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) امروز چهارشنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: آمریکا با تصمیم برای خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل ضعف خود و ناتوانی در دفاع از مواضع خود را نشان داد.

کنستانتین کاساچوف خاطرنشان کرد: کشورهای قدرتمند با اطمینان خاطر از مواضع خود، به اثبات درستی و حقانیت آن در هر شرایط حتی در صورت قرار گرفتن در اقلیت ادامه می دهند.

وی ادامه داد: اما روسیه همواره با قاطعیت از مواضع خود در شورای امنیت سازمان ملل و در کمیسیون حقوق بشر و مجمع پارلمانی شورای اروپا حمایت می کند و به راهش ادامه می دهد.

مایک پمپئو وزیر خارجه و نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد عصر سه شنبه با قرائت یک بیانیه مطبوعاتی، تصمیم ترامپ را در مورد خروج این کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کردند. این مسئولان آمریکایی اذعان کردند که آمریکا به دلیل مخالفت این شورا با اقدامات اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و ضربه زدن به منافع همپیمان این کشور از این شورا خارج می شود.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false