خطر فرونشست زمین در سه منطقه تهران از همه مناطق بالاتر است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، در حالی خیابان های “شهران”، “پیامبر”، “میدان قیام” و “مولوی” فروریزش را تجربه کردند که به گفته مدیر بخش زلزله و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هیچ اقدام پیشگیرانه برای رفع این معضل انجام نشده است و قانونی برای مقابله با متخلفان حوزه ساختمان سازی که اقدام به هدایت غیر اصولی آب در زیرزمین  می کنند، وجود ندارد.

علی بیت اللهی، مدیر بخش زلزله و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با انتقاد از عملکرد سازمان محیط زیست با بیان اینکه در پدیده فرونشست زمین، سازمان محیط زیست نیز مقصر و باید جوابگو باشد، گفت: در پدیده فرونشست شریان هایی چون آب، گاز و فاضلاب آسیب می بینند؛ ضمن آنکه بررسی های ما نشان داد که مقبره شاه عبدالعظیم بر اثر فرونشست کج شده است.

به گفته وی فرونشست به میدان انقلاب و فرودگاه مهرآباد رسیده است. بر اساس مطالعات محققان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تهدید «زمین سست» و فروریزش، ۳ منطقه ۱۸، ۱۷ و ۱۲سه منطقه شهر تهران را به عنوان مناطق دارای ریسک بالا و کانون خطر فرونشست زمین معرفی کرده و نسبت به احتمال ریزشهای عمیق و وسیعتر هشدار داده است.

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false