سه گزینه ایران در مقابل خروج ترامپ از برجام - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، رای الیوم در مطلبی با اشاره به خروج احتمالی آمریکا از برجام آورده است: ساعاتی قبل از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود را درباه برجام اعلام کند از گزینه های ایران خبری نیست.

این رسانه می نویسد: کسی که گمان می کند دقایقی پس از اینکه رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج شود، ایران مقابله به مثل می کند در توهم به سر می برد و ملت صبور ایران را نمی‌شناسد و گواه صبر آن فرش ایرانی است که سالها وقت می برد تا فرشی با خصوصیت ایرانی بافته شود.

این رسانه بیان کرد: گزینه های ایران زیاد نخواهد بود اما روشن است؛ اولا، ایران توپ را به زمین اروپا بیاندازد و مدت زمان مشخص کند تا از این توافق استفاده کند و سبک و سیاق جدیدی بدون آمریکا ایجاد شود و این به قدرت اروپایی مربوط می شود.

دوم، بگوید که خروج از برجام را پس از رایزنی با شرکای برجام بررسی خواهد کرد و مفهومش این است که ایران به شکل تدریجی خواهان خروج است تا تحریم ها به یکباره بازنگردد یعنی به دست آوردن زمان و تکیه بر تحولات بین المللی.

سوم که بر اساس برآوردها ضعیف است عقب نشینی به شکل مستقیم و یکباره و بازگشت به غنی سازی و بیرون کردن بازرسان بین المللی و از معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی خارج شود و به این ترتیب ایران آماده رویارویی مستقیم با آمریکا یا اسرائیل شود که جامعه جهانی تلاش می کند از آن پرهیز شود.

مهر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false