هر دولت باید حداقل ۲۵۰۰ تخت در سیستم درمانی اضافه کند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت آمار مبتلایان سل را ۱۴۴ مورد در صد هزار نفر در جهان اعالم کرد و گفت: اگرچه بالا‌ترین آمار ابتلا در کشورهای همسایه ما افغانستان و پاکستان وجود دارد اما در ایران این رقم 12 نفر است.

همچنین در مورد بیماری مالاریا گفت: در ایران، تنها ۱۴ مورد در ۱۰۰ هزار نفر ابتلا به مالاریا داریم که آن هم اغلب وارداتی هستند و ما این توفیق را در کنترل بیماری مالاریا نیز داشته‌ایم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تأکید بر این که پیش از اجرای طرح تحول سلامت، ۶۸ درصد هزینه‌های درمان بر عهده مردم بود و پس از اجرای طرح، این میزان، به ۳۸ درصد رسیده گفت: ۶۵۰۰ پروژه از ابتدای دولت در سطح کشور تعریف شده بود که تاکنون بیش از دو هزار پروژه به بهره برداری رسیده است و در ۶ ماه نخست امسال بیش از هزار پروژه در سطح کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییسی خاطرنشان کرد: هر دولتی با هر میزان قدرت افزایش دو هزار تا دو هزار و پانصد تخت را دارد و دولت تدبیر و امید از ابتدای دولت تاکنون ۲۴ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های کشور اضافه کرده ‌است.

معاون وزارت بهداشت ادامه داد: با وجودی که امروز مرگ و میر بر اثر سل و مالاریا کاهش یافته است، اما مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی افزایش داشته است، بنابراین باید توام با افزایش تخت‌های بیمارستانی، تقویت حوزه بهداشت و راهکارهای پیشگیری را نیز مدنظر قرار دهیم.

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false