جایگزینی زبان روسی به عنوان زبان دوم در مدارس ایران - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر،  سید محمد بطحایی در اولین روز سفر خود به مسکو در دیدار با الگا واسیلوا وزیر آموزش و علوم روسیه اظهار کرد: روابط ایران و روسیه یکی از قدیمی‌ترین روابط بین دو کشور در عرصه بین‌المللی است و در سال‌های اخیر نیز حجم این روابط در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی رو به افزایش است و انتظار می‌رود در فضای تعاملی موجود این ارتباطات در حوزه فرهنگی و آموزشی نیز در سطح وسیع بین دو‌کشور جریان پیدا کند.

وی ضمن استقبال از امضاء تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین دو‌ کشور آن را در جهت تبادل ارتباطات آموزشی موثر دانسته و خواستار تبادل تجربیات و همکاری در زمینه آموزش معلمان و‌ برگزاری المپیادهای علمی بین دو کشور شد.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام آمادگی این وزارتخانه برای لحاظ کردن زبان روسی به عنوان زبان دوم در برخی مدارس گفت: دنبال این هستیم تا انحصار زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم مدارس بشکنیم.

الگا واسیلوا وزیر آموزش و علوم روسیه نیز ضمن استقبال از پیشنهادات بطحایی عنوان کرد: وزارت آموزش و علوم تجربه‌های زیادی در خصوص آموزش زبان روسی دارد و آمادگی خود را برای کمک به جمهوری اسلامی در این امر اعلام کرد.

به گفته واسیلوا در حال حاضر ۷۹۵ دانشجوی ایرانی در دانشگاهکهای روسیه مشغول تحصیل هستند و در سال ۲۰۱۷ نیز ۱۰۱ بورسیه تحصیل در دانشگاه‌های روسیه به دانشجویان ایرانی داده شده است. برای سال ۲۰۱۹ نیز تعداد ۹۰ بورس برای دانشجویان ایرانی در نظر گرفته شده است.

ایلنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false