گرانی و ارزانی کالا به دست بانک مرکزی است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، فرهاد احتشام زاده، رییس فدراسیون واردات، با اشاره به آمار رسمی گفت: تنها ۱۲ درصد از واردات ما کالای مصرفی و باقی آن مواد اولیه است. با گذشت یک ماه از آغاز سال ۱۳۹۷ تاکنون شاهد صدور ابلاغیه های زیادی از سوی بانک مرکزی و دولت در حوزه ارز بوده‌ایم اما عملا وضعیت واردات در کشور مبهم است. 

وی افزود: علیرغم اینکه قیمت دلار ۴۲۰۰ تومان اعلام شده اما در بازار رقم دیگری داد و ستد می‌شود به طور مثال در بازار عراق که یکی از مبادی اصلی ما است قیمت ۵۲۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: تمام فعالان اقتصادی موافق تک نرخی کردن ارز هستند اما امروز که قیمت ارز ۴۲۰۰ اعلام شده، دولت باید بتواند آن را تامین کند و نباید در بازار رقم دیگری داد و ستد شود. باید برای تمام کالا‌ها اعم از مصرفی یا سرمایه‌ای بدون تبعیض ارائه کرده و در اختیار تاجران قرار دهد.

رییس فدراسیون واردات گفت: از طرف دیگر بخشنامه هایی که از واردات جلوگیری می کنند بازار را به سمتی می برد که دیگر کسی در بخش واردات سرمایه گذاری نکند. دولت نمی‌تواند به صورت دستوری و با بگیر و ببند قیمت دلار را مشخص کند.

رییس فدراسیون واردات با اشاره به عملکرد بانک مرکزی گفت: گرانی یا ارزانی کالا‌ها به طور مستقیم به عملکرد بانک مرکزی بستگی دارد. بایستی وضعیت وارد کنندگان را نیز در نظر بگیریم کسانی که تا دیروز با ارز ۵ هزار تومانی جنس وارد کردند امروز نمی‌تواند کالای خود را به قیمت ۴۲۰۰ بفروشد.

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false