شرایط طرح ترافیک خبرنگاران اعلام شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، بر اساس آیین‌نامه تدوین شده و سیاست‌های شهرداری تهران، خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان خبری برای دریافت طرح ترافیک، باید قرارداد کار معین (دائمی یا موقت) در یک نشریه، خبرگزاری یا پایگاه خبری اشتغال داشته باشند و مدرکی دال بر اشتغال مستمر به مشاغل مذکور در این آیین‌نامه ارائه دهند. همچنین خودروی متقاضیان دریافت این مجوزها الزاما باید پلاک شهر تهران داشته باشد.

برای ثبت نام و استفاده از این امکان پس از آنکه اطلاعات فردی و مشخصات خودروی خود را، که حتما باید پلاک تهران باشد، در سامانه my.tehran.ir وارد کردند، و بارگذاری مدارک مورد نیاز در سایت حتما باید مدارک زیر را فراهم داشته باشند. مدارک عبارتند از:

الف) معرفی نامه

معرفی نامه خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان خبری باید از سوی موسسه مطبوعاتی محل اشتغال ایشان خطاب به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تنظیم و در آن مشخصات فرد متقاضی، شماره خودرو و زمینه کاری وی درج شود. در صورتی که متقاضیان نتوانند از یک موسسه خبری معرفی نامه ارائه کنند، معرفی نامه تشکل‌های صنفی مجاز خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان نیز قابل قبول است. معرفی نامه‌ها الزاما می‌بایست با امضای بالاترین مقام مسئول نهاد صادر کننده آن ارائه شود و مسئولیت محتوای آنها با موسسه مطبوعاتی یا تشکل صنفی امضا کننده است.

ب) مدرک دال بر اشتغال مستمر به کار خبری

منظور از مدرک دال بر اشتغال مستمر به کار خبری نیز بیمه خبرنگاری است؛ اعم از اینکه فرد متقاضی توسط موسسه محل اشتغال خود بیمه تامین اجتماعی شده باشد یا تحت پوشش بیمه خبرنگاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داشته باشد. در صورتی که متقاضی هیچ یک از دو بیمه فوق را نداشته باشد، برای اثبات اشتغال مستمر کنونی خود به کار خبری، باید ۱۰ نمونه از آثار منتشر شده با امضای خود در مطبوعات و رسانه‌ها را که متعلق به شش ماه پایانی سال ۱۳۹۶ باشند، ارسال کند.

بر اساس آیین‌نامه طرح ترافیک خبرنگاری، با توجه به محدودیت تعداد مجوزهای قابل اعطا به خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان خبری در سال ۱۳۹۷ افراد شاغل در رسانه‌هایی که توسط بخش خصوصی اداره می شوند، نسبت به رسانه‌هایی که به هر نحوی به نهادها و منابع دولتی و عمومی وابستگی دارند، در اولویت قرار دارند.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نام همه دریافت کنندگان مجوز طرح ترافیک خبرنگاری و رسانه محل اشتغال ایشان را در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر خواهد کرد.

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false