برج میلاد یکی از قطب های گردشگری پایتخت شده است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سیده فاطمه ذوالقدر گفت: برج میلاد تهران علاوه بر جایگاه تکنولوژیک خود به عنوان یکی از قطب‌‌‌‌های گردشگری تهران امروز به حساب می‌‌‌آید و امسال به همت شهرداری تهران جشنواره نوروزگار در آن برپاست که روزانه نزدیک به ١٠٠ تا ١٥٠ هزار نفر از برج میلاد و جشنواره نوروزگار آن که شامل گردشگران تهرانی و میهمانان نوروزی از شهرهای مختلف و توریست‌‌‌های خارجی هستند، بازدید کرده‌‌‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ٤٠ درصد این بازدیدگنندگان را گردشگران تهرانی تشکیل داده‌‌‌اند، اظهار داشت: این مسئله نشان دهنده توجه به سلایق گروه‌‌‌های سنی و سلیقه‌‌‌های مختلف در این مکان گردشگری است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: غرفه‌‌‌های صنایع دستی، محصولات و تنقلات ۲۹ استان که بیانگر هنر و فرهنگ اقوام مختلف است، در کنار غرفه‌‌‌های هنر و محصولات بسیاری از کشورها برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده و در بخشی از آن نمایشگاه ماشین‌‌‌های کلاسیک و بخش تفریحی پل معلق و زیپ‌‌‌لاین که با اسقبال خوبی ازسوی جوانان روبرو شده، تدارک دیده شده است. 

ذوالقدر با بیان اینکه موضوع تفریح و سرگرمی کودکان در کنار آموزش و مهارت‌‌‌آموزی هم در این برج با اولویت خاصی در شهر کاربازیا برج میلاد تدارک شده بود، تصریح کرد: عجین شدن کار با بازی می‌‌‌تواند نقش تربیتی و آموزشی خوبی را برای کودکان جهت استعدادیابی آنها و جستجوی رویاهایشان در دنیای واقعی داشته باشد و ضمن تفریح آنها، والدین به مهارت‌‌‌ها و استعداد کودکان خود واقف می‌‌شوند. 

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: برج میلاد با توجه به معماری خاص و دیدنی که امکان تماشای تهران در زوایایی مختلف را ایجاد می‌کند؛ موزه مشاهیر، بهره‌‌‌گیری از اسطوره‌‌‌های ملی و آیین مذهبی در نقش‌‌های خود جاذبه گردشگری را ایجاد کرده و برگزاری جشنواره فرهنگی – هنری- تفریحی نوروزگار، برج میلاد را به قطب گردشگری پایتخت تبدیل کرده است.

ذوالقدر اضافه کرد: نکته قابل توجه و شایسته تقدیر در جشنواره نوروزگار برج میلاد، محور قرار دادن خانواده در موضوع اوقات فراغت است که اوقاتی خوب، امن همراه با شادی و نشاط را برای همه اعضای خانواده در کنار یکدیگر تامین کرده که این رویکرد خانواده‌‌‌محوری در شرایط امروز جامعه که فردگرایی در حال غلبه است بسیار مثبت ارزیابی می‌‌‌شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:گردشگران با بازخوردهای مثبت و نقدهای شایسته روز بروز بر غنای خدمات گردشگری داخلی افزودند بنابراین شهرداری تهران هم باید این ظرفیت‌‌ها را بیش از پیش تقویت کند تا از خروج ارز با هدف گردشگری هرچه بیشتر کاسته شود و مسیر وارونه را برای ارزآوری فراهم آورد.

ایلنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false