دارويی كه دو ساعته علائم افسردگی را از بین می‌برد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، درمان‌های فعلی برای رفع اختلالات افسردگی معمولا هفته‌ها طول می‌کشد و در بسیاری از بیماران هم داروهای ضد افسردگی پاسخ مناسبی در درمان به جا نمی‌گذارند و حالا محققان دریافتند با استفاده از نوعی داروی پرمصرف بیهوشی می‌توان به جای این زمان طولانی در دو ساعت اختلالات شدید مرتبط با افسردگی و افسردگی دوقطبی را رفع می نماید.

بر اساس این خبر، کتامین یکی از داروهای گلوتامترژیک است که در بیهوشی کاربرد دارد و بر انتقال‌دهنده‌های عصبی در دستگاه اعصاب مرکزی تاثیر دارد و این دارو در بررسی محققان در بیماران مبتلا به اختلال افسردگی شدید مقاوم به درمان و علائم افسردگی را در دو ساعت و حداکثر ۲۴ ساعت رفع کرده و از همین رو آنها چنین استفاده‌ای را کاربردی‌تر از درمانهای دیگر دارویی برای مبتلایان به افسردگی شدید دانستند.

محققان دست‌اندرکار این پژوهش گفتند در مطالعات متعددی واکنشهای ضد افسردگی نسبتا پایدار و قوی و سریع به کتامین تزریقی داخل وریدی در دوزهای کم گزارش شده و کارلوس ای. زاراتی از موسسه ملی بهداشت روان در مریلند آمریکا تاکید کرد: کتامین و داروهای مشابه آن امکان دارد بویژه برای درمان افسردگی شدید در میان بیمارانی مناسب باشد که درمانهای دیگر در آنها تاثیر ندارد و دو مطالعه دیگر در زمینه اثر کتامین و داروهای گلوتامترژیک دیگر بر درمان افسردگی در مجله بررسیهای روانپزشکی هاروارد منتشر شده است.

به گزارش جامعه خبر، محققان این دارو همچنین گفتند: افکار مرتبط با تمایل به خودکشی را به سرعت کاهش دهد و با این وجود چون این دارو توسط اداره غذا و داروی امریکا به عنوان دارویی برای کاربردهای بیهوشی تایید شده هنوز درمان این اختلالات با کتامین مجاز نیست.

روز پلاس

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false