وزارت راه و شهرسازی از تکرار حوادث حمل نقل هوایی جلوگیری کند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، صبح امروز هواپیمای مسافربری تهران ـ یاسوج با بیش از ۶۰ سرنشین در منطقه سمیرم اصفهان سقوط کرد. در این حادثه تمامی سرنشینان آن از جمله ۵۹ بزرگسال و یک کودک، یک خلبان، یک کمک خلبان، دو مهماندار و دو پرسنل امنیت پرواز جانشان را از دست دادند.

قابل ذکر است که هواپیمای مذکور از نوع ای‌تی‌آر۷۲ ساخت شرکت هواپیمایی فرانسوی-ایتالیایی است و حدود ۲۰ سال در ناوگان شرکت هوایی آسمان فعال بوده است.

مدتی قبل ایران دو فروند از همین نوع هواپیما را خریداری کرده است.

هواپیمای مذکور با 50 دقیقه تاخیر، ساعت 8 و 45 دقیقه از باند فرودگاه برخاسته و در ساعت 9 و 40 دقیقه از صفحه رادار ناپدید شده است. یک ساعت پس از آن و در میان بیم و امید خانواده مسافران، مسئولین هواپیمایی اعلام کردند که هواپیما دراثر برخورد به کوه دنا درمنطقه کوهستانی پادنا، سقوط کرده است. در این میان به علت وخامت وضعیت جوی تیم های امدادی با تاخیر به محل اعزام شدند.

در این امدادرسانی یک فروند بالگرد اورژانس وتعدادی از یگانهای جمعیت هلال احمرو تیم های واکنش سریع اصفهان، فارس و کهگیلویه و بویر احمد بحضور داشتند.

همچنین رییس جمهور در پیامی جان باختن تعدادی از هموطنان را در سانحه امروز سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر هوایی تهران – یاسوج، تسلیت گفت. شرح پیام در ذیل آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

سانحه بسیار تلخ سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران – یاسوج که منجر به جان باختن عده‏ای از هموطنان عزیز ما شد، باعث تأثر فراوان گردید.

اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده‏ های داغدیده، این مصیبت را به ملت ایران تسلیت می گویم و از درگاه ایزدمنّان برای جان باختگان این حادثه، رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر و پاداش فراوان الهی مسألت دارم.

لازم است وزیر راه و شهرسازی بر اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان؛ ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی های لازم برای خدمات اورژانسی و امدادی توسط دستگاه‌های ذیربط، علل این حادثه را سریعا گزارش نماید و تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار اینگونه رخدادهای ناگوار به عمل آید.

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false