دولت باید بانک ارزی راه بیاندازد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، احمد انارکی محمدی اظهار کرد: رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و مسئولین مربوطه در جلسات متعدد کمیسیون اقتصادی مکررا قول تثبیت قیمت ارز را مطرح نمودند و مطالبه کمیسیون از آنها هم همین بود چون نوسان فعلی قیمت دلار کار صادرکننده و تولیدکننده را مختل نموده است.

بر اساس این خبر، نماینده مردم رفسنجان گفت: دولت با در اختیار داشتن دلارهای نفتی قدرت کنترل نرخ ارز را دارد و به نظرم تثبیت قیمت مهمتر از کاهش قیمت است. در واقع باید نرخ مشخصی برای ارز تثبیت شود تا حداقل در یکی دو سال جز یکی دو درصد تغییر در آن رخ ندهد و شرایط اقتصادی برای فعالان این عرصه قابل پیش‌بینی است. در بهمن ماه نرخ ارز تا حدودی کنترل می‌شود اما با روند فعلی در حالی که دولت به طور جدی وارد عمل نشود شب عید هم با مشکل مواجه می شویم.

انارکی محمدی تاکید کرد: منابع ارزی و تنظیم بازار در اختیار دولت است و دولت می‌تواند به صرافی‌ها ارز تزریق و این نوسان را کنترل نماید و در حالی که مردم اطمینان داشته باشند که ارز به اندازه کافی در بازار وجود دارد این فضا ایجاد نمی‌شود و در واقع دولت باید این اطمینان خاطر را به مردم بدهد که ارز به میزان کافی وجود دارد.

به گزارش جامعه خبر، این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردم به دنبال روزنه‌ای برای سرمایه‌گذاری هستند و خرید ارز را هم به چشم سرمایه‌گذاری می‌بینند و در واقع هم اکنون دلار و ارز وجود دارد اما در خانه‌های مردم است و احتمالا در حالی که دولت بانک ارزی راه بیندازد و مردم بتوانند در آنجا دلار سپرده‌گذاری نمایند و یا بردارند این امر تا حد زیادی به تنظیم نرخ ارز کمک می کند.

وانا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false