ماجرای فروش نفت در ازای جنگنده از زبان وزیر نفت - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، بیژن نامدار زنگنه اظهار کرد: در زمینه نفت باید از تولید حرف زد ما یکسری اولویت‌هایی داریم که برای ما ملاک هستند و آنها را به مجلس ارائه نمودیم. در ١٠ ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال قبل از نظر تولید نفت خام ١٦٥ هزار بشکه افزایش تولید و ٦٩ هزار بشکه افزایش صادرات داشتیم البته نسبت به ٥ ماهه سال ٩٥ یک میلیون و ١٨٩ هزار بشکه افزایش تولید داشتیم.

بر اساس این خبر، وزیر نفت گفت: پس از برجام میزان تولید و صادرات نفت ١ میلیون بشکه افزایش یافت و در سال ٩٥ تولید در غرب کارون ١٦٠ هزار بشکه بود که در سال جاری به ٣٠٥ هزار بشکه رسید و برای نخستین بار در لایه نفتی پارس جنوبی و یاران جنوبی و آذر ٦٣ هزار بشکه تولید داشتیم.

زنگنه تاکید کرد: در این ٤ سال تکلیف تمام میادین روشن می‌شود یا توسعه داده و یا به پیمانکار می‌دهیم. در بخش گاز در سال ٩١ مقدار ٢٨٥ میلیون متر مکعب از پارس جنوبی تولید داشتیم و این میزان در دی سال گذشته به ٤٧٠ میلیون متر مکعب رسید و در دی سال جاری به ٥٥٣ میلیون متر مکعب رسید. یعنی ٢ برابر سال ٩١ و ٨٣ میلیون متر مکعب بیشتر از سال قبل است.

به گزارش جامعه خبر، این مقام مسئول گفت: در سال جاری با همین ٨٣ میلیون متر مکعب از سرما گذشتیم و در عین حال که افزایش صادرات داشتیم و واردات نداشتیم و محدودیتی هم برای صنایع نداشتیم. برای نخستین بار در سال جاری مساوی با قطر یا بیشتر از آنها تولید می کند. برخی سخنان دروغ مطلق است سلاح طبق سیاست‌های خودش خریداری می‌شود نفت هم طبق سیاست‌های خودش به فروش می‌رود عملیات تهاتر نداشتیم.

بهار

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false