30 دقیقه نفس گیر در استانداری تهران| «آمایش» مو را از ماست بیرون کشید! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
30 دقیقه نفس گیر در استانداری تهران| «آمایش» مو را از ماست بیرون کشید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران به ریاست انوشیروان محسنی بندپی استاندار و دبیری نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران عصر روز دوشنبه برگزار شد.

در این جلسه در مورد منطقه 2 آمایش سرزمینی بحث و گفتگو شد.

بر اساس این گزارش در این جلسه اعلام شد که در شهرستان اسلامشهر بر اساس نقشه های ماهواره ای لکه های صنعتی با مجوزصنفی فعالیت می کنند که بر اساس اظهارات مدیرکل شهرک های صنعتی تهران غیرقانونی هستند.

مرسل پور فرماندار اسلامشهر گفت: گزارش تنظیم شده و اختلاف نظر شدیدی میان جهادکشاورزی و قوه قضائیه است. ما در اسلامشهر 11 لکه صنعتی با مجوز صنفی داریم. چرا می گوئید باید مجوز محیط زیست بگیرند؟ درگذشته هم جواز صنفی نیاز به مجوز محیط زیست نداشت. این 11 لکه صنعتی ما در اسلامشهر از وزارت صنعت طبق قانون مجوز دارند و شرکت شهرک های صنعتی هم در حال رصد است و اگر قرار شد به شهرک صنعتی خصوصی تبدیل شوند شرکت شهرک های صنعتی مکلف به نظریه محیط زیست هستند.

شهرام عدالتی معاون سازمان مدیریت تهران گفت: در قدیم مصوبه ای در شورای برنامه ریزی بعنوان ایجاد مجتمع صنفی در چهاردانگه داشتیم که مجوز را شهرداری چهاردانگه با عنوان انتقال اصناف گرفت و حالا آنقدر بزرگ شده که ادعای شهرک صنعتی دارند. این نیاز به بررسی حقوقی دارد. مگر می شود با یک مجوز صنفی کار صنعتی انجام دهند؟

ترکی بر اساس نقشه های ماهواره ای بخشی از زمین کشاورزی را نشان داد و به فرماندار گفت: چه کسی مجوز داده تا وسط زمین کشاورزی کار صنعتی انجام بدهد؟ فرماندار اسلامشهر گفت: شهرداری … ترکی گفت: مگر می شود؟ ما مسئول هستیم و باید پاسخ دهیم. قبلا چنین تصاویری نبود اما امروز بر اساس آمایش می توانیم آن لاین روی میز مشاهده کنید.

رئیس سازمان مدیریت تهران گفت: اگر جلوی این کار گرفته نشود دیگر زمین کشاورزی وجود نخواهد داشت. من می گویم 2 نمونه از همین تصاویر ماهواره ای را مستنداتش را بیاوریم که چه کسی مجوز داده است.

در پایان تصویب شد طی نامه ای نقشه لکه ها را به فرمانداری های کل استان بدهند تا مستنداتشان را ارائه کنند که چه کسی مجوز داده است. قرار شد این نامه به کل فرمانداری های شهرستان ها ارسال شود.

صادقی مدیرکل صمت استان تهران گفت: در این روستاهای اسلامشهر زمین های کشاورزی را از شهرداری و دهیاری تغییر کاربری گرفتند و ساختند و به ما (اداره صمت تهران) جواز صنعتی درخواست کردند. وقتی ما نپذیرفتیم رفتند از اتحادیه صنفی مجوز گرفتند. بعنوان مثال در چهاردانگه را شهرداری تهران در دهه هشتاد به نام انتقال صنایع مزاحم ایجاد کرد که 6 هزار واحد صنفی در همین چهاردانگه فعالیت می کنند.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false