2850 پروژه استان تهران آماده واگذاری به بخش خصوصی است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
2850 پروژه استان تهران آماده واگذاری به بخش خصوصی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر نعمت‌الله ترکی در جلسه شورای اداری استان تهران با اشاره به رشد ۲۸ درصدی اعتبارات ملی در بودجه ۹۸ اظهار داشت: در مسائل عمرانی، اعتبارات ملی، اعتبارات ملی استانی شده و اعتبارات مصوب استانی وجود دارد که در مجموع اعتبارات ملی در سال ۹۷، ۶۶۵ میلیارد تومان بوده که در لایحه بودجه ۹۸، ۸۵۳ میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.
 وی با اشاره به اعتبارات ملی استانی شده در بخش عمرانی تصریح کرد: این رقم در سال ۹۷، ۱۵۷ میلیارد تومان بوده که برای سال ۹۸، ۱۸۲ میلیون تومان پیش‌بینی شده است که در این بخش بودجه مصوب استان حکایت از رشد ۲۷ درصدی دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران همچنین با اشاره به رشد ۱۸ درصدی اعتبارات عمرانی افزود: در مجموع اعتبارات عمرانی در سال جاری ۱۶۰۰ میلیارد بوده که برای سال ۹۸،  ۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
همچنین در بخش اعتبارات جاری برای سال ۹۷، ۶۵۰ میلیارد تومان و در لایحه بودجه ۹۸،  ۸۱۴ میلیارد تومان با رشد ۲۴ درصدی لحاظ شده که اگر تصویب شود وضعیت تخصیص آن در شورای برنامه‌ریزی مشخص می‌شود.
وی سپس عنوان کرد: درآمد استانی برای سال ۹۷،  ۵۰ هزار میلیارد تومان و برای سال ۹۸،  ۶۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با توجه به ظرفیت‌های استان اگر سقف و رقم مازاد به استان بازگردد زمینه‌ساز اقدامات مطلوبی می‌شود.
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: میثاق‌نامه‌ای در استان و شهرستان‌ها به عنوان سند توسعه استان بسته شده که هم برای دستگاه‌های استان و هم برش شهرستانی آن مشخص شده تا اقدامات براساس آن انجام شود که این امر برای نخستین بار در استان تهران عملیاتی می‌شود.
ترکی با بیان اینکه این سند در راستای تحقق برنامه ششم توسعه است تصریح کرد: مبنای عملکرد فرمانداران این سند است؛ زیرا ارزیابی و تخصیص اعتبار براساس آن انجام می‌شود، همچنین سند کاهش آسیب‌های اجتماعی هم نهایی شده که در آن برای ۱۶ شهرستان و ۴۵ دستگاه اجرایی با محوریت سازمان بهزیستی فعالیت‌هایی تعریف شده است.
در مورد تبصره ۱۹  قانون بودجه و واگذاری پروژه‌ها از بخش دولتی به بخش خصوصی هم ۲ هزار و ۸۵۰ پروژه در سطح استان تهران ثبت شده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false