مشکل ثبت اسناد در دفاتر باید در اجتماع فرهنگ سازی شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

هما داوودی گرمارودی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر در مورد ایجاد رابطه بین جامعه وکلا و سردفتران در حوزه روابط بین الملل گفت: تمام کانون ها از این جهت که جز نهادهای مدنی هستند و یک سری خدمات عمومی ارائه می دهند با هم تشابه دارند. کارکرد همه آنها مدنی است؛ مخصوصا کانون وکلا که می تواند در ارتقای سطح مدنیت جامعه موثر باشد. کانون سردفتران و دفتریاران هم می تواند در نظام مند کردن ساختار حقوقی جامعه کمک کند.

به طور کلی هر دو کانون در جهت سیاست مشارکتی در اداره اجتماع از طرف دولت وظایفی متحمل شده اند. اگر این دو نهاد بتوانند در حوزه حقوق داخلی ساختارهای حقوقی کشور را نظام مند و اصلاح کنند برای مثال کانون وکلا در حوزه آموزش همگانی حقوق در ارتقای سطح مدنیت، کانون سردفتران ودفتریاران با ترویج ثبت اسناد در دفاتراسناد رسمی می توانند جامعه حقوقی نظام مندی را به وجود بیاورند. ما باید در وهله اول در حقوق داخلی نظام مند شویم و سپس در عرصه حقوق بین الملل راهی پیدا کنیم.

وی در مورد نقش کانون وکلا در ترویج ثبت سند رسمی گفت: ما معتقد هستیم فرهنگ مراجعه به وکیل باید تقویت شود. مشکلی که ما در جامعه داریم یک پدیده جامعه شناختی است. در دو حوزه درمان و حقوق مردم خودشان را کارشناس می دانند. متاسفانه مردم در انعقاد قراردادها خودشان را صاحب نظر می‌دانند و تصور می‌کنند این کار بسیار آسان است و خودشان آن را انجام می دهند. اگر بحث تنظیم قراردادها را نظام مند کنیم که زیر نظر حقوقدان انجام شود قطعا دعاوی در دادگاه ها کاهش پیدا می کند. در ترویج این فرهنگ هم سردفتران و هم حقوقدانان و وکلا می توانند کمک کنند.

 این مسئله ثبت اسناد در دفاتر اسناد رسمی باید در خود اجتماع و جامعه فرهنگ سازی و حل شود.

اخبار روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false