واکنش امام جمعه موقت تهران به طرح ایجاد اسرائیل جدید - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم این هفته نماز جمعه تهران، به تحلیل و تشریح شش موضوع شامل حماسه اربعین، خنثی شدن طرح ایجاد اسراییل جدید در منطقه، نابودی داعش، سعد الحریری، حوادث عربستان و نقش راهبردی آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

* اروپایی ها و آمریکایی ها قصدی برای نابودی داعش ندارند بلکه آنها خواستار داعش مدیریت شده هستند.

* طومار گروهک جنایت کار داعش در عراق و شام پیچیده شد، آنهایی که آرزوی دولت بزرگ عراق و شام داشتند، رفتند یک پرونده سراسر خیانت و جنایت برای اینها باقی ماند.

* اگر بخواهند تاریخ عصر حاضر را بنویسند برخی از آن را باید به این ورق سیاه این جنایتکاران صهیونیسم اختصاص دهند.

* دنیا باید از نظام مقدس اسلامی، از فتوای مرجعیت، از دولت عراق، ارتش عراق و حشدالشعبی و دولت سوریه تشکر کند که این خطر را از کنار بشریت راندند.

* باید از سردار حاج قاسم سلیمانی که مسوولیت مستشاری خود را به خوبی ایفا کرد، قدردانی کرد. باید به این سردار سرافراز افتخار کنند که افتخار برای ایران اسلامی شد.

* غربی ها ائتلاف ضد داعش تشکیل دادند به طور کامل عوام فریبی بود نه تنها کاری ضد داعش صورت ندادند بلکه مستند می گوییم در مواردی به داعش کمک کردند.

* اروپا و آمریکا داعش را می خواهند منتها یک داعش مدیریت شده که نیش به ایران بزند اما نیشی نصیب آنها نشود.

* اگر ایران در عرصه مبارزه با داعش وارد نمی شد این پیروزی ها نبود، خیلی نیش زدند، فکر می کنم آنهایی که این حرف نادرست را زدند امروز خوب فهمیدند که اگر ورود ایران نبود باید با داعش در خیابان های تهران می جنگیدیم باید با داعش در خیابان های شهرهای استان های بزرگ مرزی خود می جنگیدیم.

* همه پرسی در کردستان عراق توطئه ای است برای اینکه اسراییل جدید در منطقه درست کنند، مسوولان ایرانی مسوولان این اقلیم را نصحیت کردند، آن با لجبازی ایستاد و این همه پرسی را برگزار کرد.

* بعد از برپایی همه پرسی فهمید که در میدان آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی کرده است، در منطقه شان با کمال وقاحت پرچم رژیم صهیونیستی را بلند کردند، درود بر دولت عراق سریع جنبید و کرکوک را از دست اینها گرفت و این توطئه خنثی شد.

* به مسوولان کردستان عراق می گویم یک بار کافی است حالا که تجربه گذشته شما شکست خورد با دولت یکپارچه عراق همراه باشید بازیچه رژیم صهیونیستی و آمریکا نشوید.

* حرف اول این است که عربستان یک دخالت صریح با کمال پروریی کرد، نخست وزیر کشور(لبنان) دیگر را فراخواند، او را در حبس برد به وی گفت استعفا و متن هم باید همین متنی باشد که ما برای تو می گوییم این یعنی تحت الحمایه بودن است.

* نخست وزیر لبنان هم می دانست که این بساط پیش می آید می توانست به عربستان نرود در عین حال رفت و ذلت خود را نشان داد.

* عربستان امیدها به لبنان داشته و دارد. عربستان، لبنان در هم ریخته می خواهد، لبنان آشوب زده می خواهد، آرامش در لبنان منفور است. در عراق و سوریه یک پای توطئه عربستان است.

* عربستان، لبنان ناآرام می خواهد، آفرین بر سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله درست هدایت کرد و در شرایط کنونی رییس جمهوری لبنان همراه با سید حسن نصرالله است و امیدواریم توطئه این توطئه گران در لبنان هم کور بشود.

* حاکم تازه به دوران رسیده که عملا ولیعهد است گرچه امضای شاه صعودی او را در همه جنایات دخیل می کند ولیکن جریاناتی که می گذرد زیر سر این جوان نپخته و بچه است.

* امیدواریم زلزله های این روزهای عربستان روزهای آخر حکومت جنایت کار آل سعود باشد.

* این جوان نپخته و بچه مدام ایران را تهدید نمی کند، مدام حزب الله را تهدید می کند، از این حرف را خجالت بکشید یمن را با خاک یکسان کردید.

* بزرگتر از شما که صدام بود با این ملت درافتاد و سرانجام این ملت او را به روز سیاه نشاند، شما که عددی حساب نمی شوید، از این حرف های بچه گانه دست بردارید اگر این حرف ها ادامه پیدا کند به خیال خام تان وارد عرصه های عملی بشوید یک سیلی خواهید خورد که از جا نمی توانید بلند شوید.
* مراسم اربعین به عنوان رویدادی بی نظیر است. در این مراسم فرادینی، فرامذهبی، فرانژادی و فراکشوری بیش از ۲۰ میلیون نفر شرکت می کنند که این اتفاق نیاز به تحلیل دارد.

ایرنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false