گیاهان آپارتمانی که خطر مرگ را به دنبال دارند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، الناز بهروز اظهار کرد: مسمومیت با گیاهان در بسیاری از موارد از نظر شدت، نوع خفیف یا متوسط است و ماهیت محدود شونده دارد بطوری که تنها با درمان های اولیه و علامتی علایم و نشانه های مسمومیت کاهش یافته و برطرف می شود. با این وجود برخی از گیاهان مانند شوکران، خرزهره، تاتوره، گل انگشتانه و کرچک مسمومیت های شدید و کُشنده ایجاد می کنند.

بر اساس این خبر، کارشناس مسئول نظارت بر داروخانه ها گفت: گیاهان در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان یکی از علل مهم بروز مسمومیت ها بویژه در کودکان زیر ۵ سال به شمار می روند. کنجکاوی ذاتی کودکان و وجود جذابیت در شکل و رنگ بخش های مختلف یک گیاه سمی مانند میوه دانه و برگ آن باعث می شود تا کودک به طور اتفاقی و از روی کنجکاوی به بلع قسمت های مختلف یک گیاه سمی اقدام کند.

به گزارش جامعه خبر، بهروز تاکید کرد: در سال های اخیر افزایش گرایش مردم به مصرف داروهای گیاهی و گیاهان دارویی باعث مصرف گیاهان به طور ناآگاهانه و خودسرانه شده و بسیاری از گیاهان دارویی در حالی که به طور خودسرانه و با مقادیر بیش از حد مصرف شوند مسمومیت ایجاد می کنند. علاوه بر آن برخی از انواع گیاهان تزئینی مانند دیفن باخیا و خرزهره که در باغچه های منازل و آپارتمان های مسکونی کاشته و نگهداری می شوند هم می توانند مسمومیت به وجود بیاورند.

تسنیم

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false