سخن یک معلم با طعم اعتیاد خطاب به فرمانده نیروی انتظامی کشور - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

پایگاه خبری جامعه خبر/ دکتر مجید سجادی پناه – استاد دانشگاه: یکی از نگرانی های دائمی مردم که ممکن است بی اعتمادی آنها را به نظام مقدس جمهوری اسلامی افزایش دهد "اعتیاد" است.  مردم تصور می کنند که حاکمیت یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند با این پدیده شوم برخورد کند. زیرا چگونه ممکن است ما به این راحتی در زمین دشمن بازی کرده باشیم. اگر آمارهای شیوع شناسی درست باشد (رقم ۴ میلیون نفر با مصرف کنندگان تفننی ) آنوقت پی خواهیم برد که دشمن چه نفوذ گسترده ای در داخل کشور انجام داده است. آنها  بخوبی دریافته اند که فرد معتاد به هیچ وجه همانند شهید حججی حاضر نیست در خارج از مرزهای این کشور با دشمن بجنگد.
فرمانده محترم ناجا شما  نیک می دانید كه فرد معتاد، خود قربانی فرایند تولید،‌ حمل وتوزیع مواد مخدر است و هر سه این فرایند در حوزه عملکردی مجموعه حضرتعالی تعریف می شود.  
کارشناسان حوزه پیشگیری، مبارزه با مواد مخدر را در گرو آموزش و پیشگیری اولیه از یک سو و سخت تر كردن مجازات های عاملان تولید و توزیع مواد مخدر از سوی دیگر می دانند. اما نقص در این دو حلقه(قبل و بعد از وقوع جرم) به هیچ وجه نافی مسئولیت شما در دستگیر عاملان توزیع نیست. این شبکه مویرگی گسترده در کشور حالامیزان دسترسی به مواد مخدر را به کمتر از نیم ساعت رسانده اند.
طبق برآورد های اجمالی در یک دهه اخیر روزانه هشت نفر بر اثر مواد مخدر جان خود را از دست داده و روزانه حداقل ۱۰۰ نفر جدید دیگر، به موادمخدر در کشور آلوده می شوند.
آمار دستگیرشدگان مرتبط با موادمخدر از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال گذشته با احتساب تکراری ها  برابر ۱۸  میلیون  نفر است که از این تعداد ۴۵ درصد ارتباط مستقیم با موادمخدر (قاچاقچیان، خرده فروش‌ها و..) و ۱۹-۱۸ درصد نیز جرائمی هستند که به صورت غیرمستقیم با اعتیاد مرتبط هستند. یعنی فرد معتاد به بزه هایی چون قتل، سرقت و … اقدام می‌کند. در واقع حدود ۶۵ درصد دستگیری‌ها و زندانی‌های کشور ما مربوط به موادمخدر است.
بگذارید مشاهداتم را خدمت شما عرض کنم تا شاید با دستور شما یک شبکه بسیار کوچکی از آن در شرق تهران از بین برود .
هر روز در ساعت یک ربع به  ۷ صبح ۵ نفر در داخل ایستگاه وحیدیه (خیابان دماوند)پرسه می زنند و برای رد گم کردن گاهاً با اتوبوس به ایستگاه دیگر رفته و مجددا به همان ایستگاه بر می گردند در ساعت ۷ صبح قبلا یک موتور  سوار و حالا یک پراید در کنار روزنامه فروشی روبروی ایستگاه پارک می کند. یکی از این افراد به آن طرف خط رفته ، محموله را گرفته و به داخل ایستگاه برمی گردد و بین آن چند نفر توزیع می کند. جالب است مسافرین هر روز شاهد این موضوع هستند ولی از ترس آن دو هرکولی که ازاین شبکه کوچک حمایت می کنند جرائت هیچ گونه اعتراضی  ندارند. و بازهم این نکته قابل تامل است که با بازگشائی مدارس فعالیت این شبکه کوچک گسترده تر و منظم تر شده است. یعنی اگر در تابستان بصورت نامنظم این شبکه دیده می شد ولی هم اکنون به صورت بسیار منظم و هر روز فعالیت آنها در ساعت ۶ تا ۸ صبح دیده می شود. گویی این افزایش تقاضا مربوط به دانش آموزانی معصومی است که به خاطر کم کاری و سهل انگاری ما مسئولین در دام آنها افتاده اند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false